A termékmegjelenítés 2011 januárja óta megkötések mellett lehetéses a hazai tévéműsorokban: a Kantar Média a napokban publikált egy kutatást arról, hogyan alkalmazta elsőként ezt a lehetőséget az RTL Klub a Való Világ című valóságshow-jában. A cég három kiemelt hirdető jelenlétét vizsgálta 2011 januárjában és februárjában: kiderült, hogy az első hónapban az adásidő 11 százalékában volt látható termék a képernyőn, a második hónapban viszont már az összes műsorperc 17 százalékában.
A Budweiser 1795 és a Sony három terméke (kamera, tévé, Playstation) mellett a Coca-Cola volt igen aktív, mert nem csak a három alapkólával, hanem energiaitallal, neszteával, ásványvízzel és több más üdítővel is feltűnt a képernyőn. A műsorvezetők mellé rendre oda volt téve a formájáról felismerhető kólásüveg, a figyelmes nézők pedig azt is megfigyelhették, hogy a reklámblokkok alatt többször fogyott az italból, de mindig maradt az alján, hogy a színe alapján se lehessen eltéveszteni, milyen üdítőt iszik Lilu vagy Sebestyén Balázs.
A termékmegjelenítés aktívnak számít, ha a terméket használat közben mutatják, passzívnak, ha megjelenik a képernyőn, de nem használják. Teljesnek mondják, ha a termék vagy annak logója teljes egészében, felismerhető módon megjelenik a képernyőn, és részleges, ha a termék vagy annak logója csak részben, de kivehető. A Kantar Média elemzése szerint az év első két hónapjában vetített VV-összefoglalókban 80 százalékban passzív volt a megjelenés. Márkák szerint is mérték: a Sony legtöbbször aktív és részleges volt (amikor nézték a képernyőt, vagy látszott a háttérben), a Coca-Cola majdnem mindig teljes és passzív (a műsorvezetők melletti üveg, vagy a hatalmas felirattal bíró hűtő a villában), a Naturaqua pedig jobbára részleges és passzív.
Ajánlat: nézze meg tévés blogunkat!