A Lifetime csatorna augusztusban indította el a Russian Dolls című realityt, melynek főszereplői olyan oroszok, akik New Yorkban, közelebbről a brooklyni Brighton Beachen élnek. A valóságshow-t az olasz-amerikai fiatalokat bemutató Jersey Shore-hoz hasonlítják, amely indulásakor szintén váltott ki vitákat - az olaszok baja akkor ugyanaz volt, mint most az oroszoké: a show szeritük sztereotípiákra épít, és a felületes, már-már ostoba szereplőgárdával korántsem láttatja szimpatikusnak a népüket.
A műsor ellen kikelt John Lisyanskiy, a Russian-Speaking American Leadership Caucus nevű nonprofit szervezet alapítója is: Szerinte a Russian Dolls szereplői csupán karikatúrák, akik úgy mutatják be az oroszokat, mint akik "szakadt ruhákban járnak, és nem nagyon csinálnak mást, mint esznek, isznak és buliznak" - mondta az Associated Pressnek. A Brighton Beach üzleti fejlesztéséért felelős vezető, Yelena Makhnin is nyilatkozott, aki nagyon intelligens, nagyon jól képzett és keményen dolgozó közösségként jellemezte a környezetében élő oroszokat, és sajnálja, hogy a műsor nem ilyennek láttatja őket. Az egyik szereplő férje, Michael Levitis viszont úgy véli, a valóságshow célja a szórakoztatás, és csak az veszi komolyan, aki nem érti a viccet.