A Forbes magazin - a Kantar Media adataira alapozva - minden évben megjelenteti azon tévéműsorok listáját, amelyek a legtöbb reklámbevételt hozzák csatornájuknak. Az első helyen idén is az American Idol nevű énekes tehetségkutató (kvázi az amerikai Megasztár) végzett, amely 2011-ben már a tizedik évadjánál járt, de még mindig 20 millió fölötti nézőt vonzott - akik többsége ráadásul a 18-49 év közötti, kereskedelmi szempontból fontos célcsoportból került ki.
A fentiek tükrében nem meglepő, hogy a hirdetők szívesen fektetnek be a műsorba: a Forbes szerint - az összes reklámbevételét leosztva - a produkció félóránként 6,64 millió dollárt, vagyis körülbelül 1,5 milliárd forintnak megfelelő összeget ért meg a reklámozóknak. (A leosztásra azért van egyébként szükség, hogy a jó kétórás műsor hirdetési bevételét össze tudják hasonlítani az olyan félórás szitkomokéval, mint például a Két pasi - meg egy kicsi, amely szintén jól hoz a konyhára.)
A 2011-es American Idol győztese, Scotty McCreery
Az American Idol-t a rivális tehetségkutató, a helyi X-Faktor (The X Factor) követi, ahol 2011-ben átlagosan 5,55 millió dollárt ért egy fél óra. A már említett Két pasi - meg egy kicsi szerepel a harmadik helyen (3,24 millióval), majd a Glee - Sztárok leszünk (2,83 millió) és a Grace klinika (2,75 millió) következik a listán. A legerősebb tízbe befért még a Dancing with the Stars című táncos show, a Született feleségek, az Agymenők, a Mad Love című vígjátéksorozat és a Modern család - melyek közül az azóta már el is kaszált Mad Love csak azért szerepelhet itt, mert rendkívül erős műsorsávban, közvetlenül a Két pasi - meg egy kicsi előtt futott.