A tévénézők kevesebb, mint egyharmada szokta végigülni a hirdetésblokkot, a többség átkapcsol vagy kimegy a szobából. A nők és az idősebbek kevésbé reklámot kerülők, ez mind a naponta, mind a ritkábban tévézők esetében igaz - derült ki a KutatóCentrum és a Marketing&Media közös, márciusi felméréséből.
Az új médiatörvény értelmében 2011. január 1-je óta a hirdetések hangereje nem lehet magasabb, mint a környező műsorszámoké. A kutatás szerint a válaszadók 59 százaléka nem vette észre, hogy a reklámok már nem hangosabbak a környező műsoroknál. A halkulást észlelők közül minden második megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy a reklámok akkor is zavarják, ha nem hangosabbak a környező műsoroknál. A válaszadók 7 százaléka szerint a szórakoztató hirdetések akkor sem zavaróak, ha hangosabbak. A nézők véleménye szerint egyébként a hangerő mérséklésével nem csökkent a reklámok figyelemfelkeltő hatása: a megkérdezettek mindössze egy százaléka értett egyet azzal, hogy a kisebb hangerő miatt kevésbé figyel oda a hirdetésekre.
Közben megjelentek olyan hirdetési formák, amelyek segítségével a hirdetők a notórius átkapcsolókat is elérhetik: a többi között a "csak egy reklám" vagy a "kép a képben" megoldással, amikor műsor közben a kép egyik sarkában fut a hirdetés.
A 18-64 évesek 80 százaléka napi szinten tévézik, további 16 százalék ritkábban ugyan, de szintén leül a készülék elé. A tévé változatlan népszerűségét mutatja, hogy 2011-ben naponta átlagosan 9268 reklámot vetítettek a hazai tévécsatornák.