Nevet, logót és tartalmat vált július 2-án a Zone Romantica és a Filmmúzeum, előbbi Film Café, utóbbi Film Mánia lesz (az egyik délután, a másik este alakul át). Málnay B. Levente szerint a Chello Central Europe az elmúlt két évben egy jelentős porfólió-frissítést hajtott végre, ennek része a mostani átmárkázás. "Nagyon szépen növekedett például a Filmmúzeum nézettsége az elmúlt két évben, de a vezetőség szerint sokkal magasabban lenne a helye a csatornának. A teljes lakosságnál majdnem megduplázta nézettségét, 0,8,-0,9 százalék körül volt májusban. Úgy érezzük viszont, hogy a múzeum szó miatt a nézők egy része elbátortalanodott. A változással az értékeket próbáljuk megtartani, de a Film Mánia név és arculat sokkal hűebben tükrözi a márkát" - nyilatkozta az [origo]-nak.
A vezérigazgató kérdésünkre nem kívánta elmondani, mennyibe került a két csatorna teljes renoválása, mivel pénzügyi adatokat nem adnak ki, de "jelentősen invesztáltak." Málnay bízik benne, hogy egy százalék fölé megy mindkét tévé, mivel a filmekkel lényegesen több nézőt el lehet érni, mint régi, archív tartalmakkal vagy telenovellákkal. Ez nem azt jelenti, hogy nem lesznek igazi filmklasszikusok a Filmmúzeum utódján, de a főműsoridőbe a mainstream kerül, a közönséget pedig, amely szerette a régit, szintén megpróbálják kiszolgálni, csak épp kora délután. "A Zone Romantica esetében hasonló volt a helyzet: azt vettük észre, hogy nagyobb közönségigény van filmekre. A telenovellákat sem feledjük teljesen, de nagyobb váltás lesz, sokkal inkább női filmcsatornának számít a Film Café" - tette hozzá.
Az [origo] kérdésére elmondta, hogy a cégnek két-hároméves szerződései vannak nagy stúdiókkal, ezért úgy látják, a régióban jó esélyeik vannak. Nem kap kizárólagosságot az amerikai filmipar, elvileg a Film Maniánál nyitottak arra, hogy európai filmeket is vegyenek - minden persze nézettség függvénye. (A Zone Europáról mindenki jókat mondott, majd a méréseken kiderül, alig nézték valójában - a szerk.)
Céges szinten Málnay B. úgy véli, ez a két átpozicionálás a helyes út, a Dekóból lett Spektrum Home legalábbis javított korábbi eredményein. "1,5 százalékkal már elégedett lennénk egy év múlva. Nem a Film+ csatornával versenyzünk, de azt látjuk, hogy ebben a műfajban még van lehetőség. A Film Mánián és a Film Cafén júliusban lesz 30-30 premier, este kilenctől pedig mindkettőn nagyfilm megy" - jelezte.
Felmerül a kérdés, ha már a Chello Central Europe tulajdona a Minimax és a Megamax gyerekcsatorna, nem tervez-e a cég beszállni az animációs iparba, nem gyártat-e bábfilmet, gyerekműsort. "Ha valami készül, azt bemutatjuk, de mi magunk nem finanszírozunk gyerekfilmet. Az egészen más műfaj, mint a sport vagy a Receptdaráló Kovács Lázárral és Bede Robival. A sport is nagyon drága műfaj, a jogok sokba kerülnek, de ezekkel megvan a tervezhető nézettség. A gyerekműsorok előállítása rendkívül drága és kockázatos, oda már globális piac kell, egy független gyártó, aki az egész világra értékesít, úgy tud csak profitot termelni. A Minimax a kicsiknek szól, a Megamax a 8-14 éves fiúknak... nem akarunk túl sokat markolni, egyelőre" - válaszolta.