Magasan verte az RTL Klubot és a TV2-t a kereskedelmi célcsoportban is az MTV az olimpia utolsó napján. A hagyományosan idősebbek által nézett köztévén a 18-49 éveseknél előbb a Balatoni nyár alaposan kikapott a Mokká-tól, majd fellendült a nézettség: reggel fél tíz és az esti Híradó közt 25 százalékkal ment az olimpiai összefoglaló és az élő adás, azaz a fiatalabb tévézők negyede választotta az m1-et. A sportműsorok alatt a két nagy kereskedelmi tévé csak délután négy körül tudott nagy nehezen tíz százalék fölé kerülni.
Az öttusa és az olimpiai összefoglalók vége annyira megdobta az MTV nézettségét, hogy a köztévé esti híradóját is 28 százalék választotta (fiataloknál ilyen nemigen szokott lenni), viszont a záróünnepség csak 12 százalékot hozott, akkor már az RTL nyert a Miami helyszínelők-kel és a Gyilkos elmék-kel.