Legyen ön is milliomos!-sal, késő esti, nem bulváros Híradó-val, tucatnyi új sorozattal és Delhusa Gjon eltitkolt realityjével indul október 1-jén az RTL II - a műsorokról, a struktúráról bővebben itt olvashat. A tévézőket vélhetően leginkább az érdekli, látják-e majd ezeket: jelenleg a Digi tévével nincs megállapodás, erre az évre talán már nem is lesz, ugyanakkor a T-Home-nál ott lesz a kínálatban az RTL II. Mint Dirk Gerkens, az RTL vezérigazgatója elmondta, "a minőségi, vásárolt és sajátgyártású tartalmat" értékesnek tartják, és csak annyit kérnek érte, amennyi szerintük jár. A tévétársaság, amely 2013 januárjára kétmillió háztartásban szeretné ott látni új csatornáját, még szeptemberben bejelenti, mely kábelszolgáltatókkal sikerült megegyezni.
Gerkens szerint nem fejeződött még be tévés piac fragmentációja, ezért volt szükség olyan csatornára, amely elfér a szerinte tiszta profilú, RTL-es tulajdonú Cool és Film+ mellett. Noha a piac recesszióban van, és jövőre sem várható erősödés reklámfronton, az RTL-nél úgy vélik, hogy most kell kiépíteni a pozíciókat, hogy "megerősített csatornacsaláddal" várják az élénkülést, a digitális átállást. A vezérigazgató az [origo] kérdésére elmondta, hogy addigra azt szeretné, ha az összes RTL-es tévé 18-49-ben, egész napot vizsgálva a nézettség 35%-át birtokolná (főműsoridőben az RTL Klub 30% körül van már most is).
Kolosi Péter programigazgató szerint az RTL II inkább a 29-59-es célcsoportnak készül, városi tévé lesz, és kicsivel nőiesebb, mint az RTL Klub (a Film+ inkább férfias csatorna a nézettségi mutatók szerint, a Cool pedig nemek szerinti megoszlásban inkább középen van). Újságírói kérdésre Kolosi elmondta, hogy egymilliárd forintnál többe kerül az új tévé rajtja, a műsorok közül pedig főleg a január környékén induló Szombat esti láz lesz drága: egy ilyen nagyszabású show-ban száznál is többen dolgoznak, a technika, a díszlet is sokba kerül, ráadásul magas gázsit kapnak a fellépők is.
Sport egyáltalán nem lesz az RTL II-n, mert a tévétársaság vezetői szerint általános, országos szórakoztató csatornán nem hoz profitot, nem véletlen, hogy a TV2-nek sem kellett a három év után újra a Bajnok Ligá-ja. Az esti Híradó várhatóan sokat foglalkozik közélettel, politikával. "Nem másodosztály lesz, kihasználunk minden szinergiát a gyártásban" - mondta erről Kolosi Péter.
Vidus Gabriella, az R-Time ügyvezető igazgatója elmondta, hogy több az RTL II-re érkezett reklámmegrendelés, mint amennyit reméltek a rajtra. Jövőre nagy terveik vannak, és újabb értékesítési rendszert fognak bejelenteni a közeljövőben.