Közel 5500 szavazat érkezett a legjobb "gyerekből felnőtt" szinkronhangot kereső kérdésünkre: olyanokat gyűjtöttünk össze, akik már kisiskolásként a szakmában voltak, és azóta is stúdiókban dolgoznak filmeken, sorozatokon. Szoros versenyben Molnár Ilona legyőzte Szalay Csongort - ők ketten amúgy jelentősen elhúztak a mezőnytől. A voksok száma alapján Bogdányi Titanilla lett a harmadik, Seszták Szabolcs a negyedik, megelőzve Csuha Borbálát, Szvetlov Balázst és a többieket.
A nyertest hatévesen már színészstúdióba vitték, már akkor megtetszett neki a színjátszás. "Nyolcévesen íratott be édesanyám a bátyámmal együtt egy szinkroniskolába: mást balettozni visznek vagy úszni, ő csak azt szerette volt, ha jó kiállásunk van, és megtanulunk szépen beszélni. Andor Péter és Pécsi Ildikó voltak a tanáraink, az egyéves képzés után pedig már sorra kaptuk is a munkákat, mivel kevés gyerekhang volt akkoriban. Tizennégyen voltunk amúgy a csoportban, de onnan csak ketten maradtunk a szakmában... a másik a bátyám" - mesélte Molnár Ilona az [origo]-nak.
Egyik korai munkája, amit most is sokat emlegetnek, A farm, ahol élünk volt, abban Mary, az idősebb nővér hangját adta. "A mostani sorozatokban is van dolgom, voltam vagy vagyok a Heartland-ben, a Hősök-ben, a Pletykafészek-ben, az Édes kis hazugok-ban, korábban a Veronica Mars-ban. Úgy látom, olyan szerepekkel találnak meg, amelyek színvonalasak, és tényleg jó csinálni őket. Néha barna-fekete karaktert adnak, mint a Pletyafészek-ben, de szőke vagyok, így általában én jutok eszükbe a szinkronrendezőknek, ha szőke, fiatal lány van egy sorozatban" - mondta.
Az összes szinkronszerepét próbálja visszanézni, mert úgy véli, csak így tud fejlődni. "A kislányos hanglejtést próbálom levetkőzni, de nem zavar, hogy ilyen hangom van. Szerintem az öt évvel ezelőttihez képest nagy változáson ment át a hangom" - tűnődött. Szerencsés alkat, mert húsznak sem néz ki. "Pedig huszonkilenc vagyok már, nem egyszer fordult elő szórakozóhelyen, hogy elkérték a személyimet! De ez genetika, a családban mindenki fiatalos" - tette hozzá.
Földessy Margit korábban ajánlotta őket darabokba, három darabban játszott a régi Nemzetiben, ami most Magyar Színház, ugyancsak láthatták a Merlin Színház látogatói. Korábban játszott filmben is, de már csak szinkron van, mert ez neki kényelmes, így nem kell castingra járni. "Még ennyi év után sincs bennem annyi magabiztosság, hogy filmes válogatásokra eljárjak" - magyarázta.
Szabó Mátéval a stúdióban
A magyar szinkron szerinte olyan, mint egy nagy család, jó a hangulat a stúdiókban, noha ritkán veszik egyszerre a szereplőket, a legtöbbször mindenki felmondja a magáét, és már megy is. "A bátyámmal nagyon szeretek együtt dolgozni. Ő is olyan kollégának számít, aki figyel nagyon a másikra, például ha félrefordítás van, akkor rögtön jelez" - fejtegette.
Testvérével
Már nem csak az MTV van, mint régen, száznál több magyar nyelvű csatornára készülnek sorozat- és filmszinkronok, így van egy futószalagjellege a munkának: ha nem sorozatra hívják az embert, hanem beugró szerepre vagy nem kiemelt fontosságú filmre, akkor gyakran csak ott tudják meg, hogy mire kellenek. Egyik nagyon ismert színészünk az [origo]-nak elárulta, hogy fogalma sem volt, hogy mit szinkronizált pár órával korábban: nem csak a címet nem tudta, de azt sem, hogy film vagy sorozat. Molnár Ilona szerint gyakori, hogy a kezükbe nyomják a szöveget, és már mehet is a munka: "Elmúltak azok az idők, amikor előre megkaptuk a szöveget, és volt színészvetítés. A Waterworld-ben például én voltam a kislány, több idő volt felkészülni. Bár ugyanaz a gázsi, mint tíz éve, szeretem a szakmát."