Idén tavasszal megfigyelhető volt, mennyire tartanak egymástól a hazai csatornák, de főleg az, mennyire szeretné kikerülni mindenki a piacvezetőt a drágább, saját gyártású műsorival. A Viasat3 addig nem is rukkolt elő öt újabb programjával, míg dübörgött A nagy duett és a Szombat esti láz, nehogy a saját gyártású műsorok elvesszenek a médiazajban, a TV2 pedig inkább kivárt április közepéig Az ének iskolájá-val, tartva attól, hogy az RTL-közeli celebekkel megerősített, de egy kábeltévére, az RTL II-re tett Szombat esti láz nézőket vesz majd el tőle. Volt időszak korábban, pár őszi hét, amikor egymás ellen versenyeztették a Megasztár-t és az első X-Faktor-t, de idén tavasszal a csatornák bölcsen kikerülték egymást költségesebb show-ikkal: az ilyesmire kíváncsi nézőnek mindenképp jó így.
Az év 17. hetében a kereskedelmi célcsoportban nyert az RTL Klub (17%) a TV2 (14%) előtt, utána sorban a Film+, a Cool, az M1 és a Viasat3 jönnek. Az első három helyen a Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest és a Dr. Csont végeztek, a TV2 új show-ja, Az ének iskolája a negyedik helyet csípte meg a fiatalabb nézőknél, 35 százalék fölötti közönségarányt pedig már műsor nem is ért el a top 30-ban.
A teljes lakosságnál az RTL Klub 16,8, a TV2 15,1 százalékot ért el, az M1 9,1-nél tart. A Barátok közt-öt most sem tudta befogni az éneklő kisiskolások műsora, de az 1 millió 370 ezer néző és a második pozíció szép teljesítmény Az ének iskolájá-tól, azaz a második adás is érdekes tudott maradni a nézők számára (egy erősen beharangozott műsor gyakran sokat veszít a premier után). Hat műsor kerül egymillió néző fölé.
Top 20, teljes lakosság
Minden műsor a legnézettebb adásával szerepel.
Forrás: Nielsen Közönségmérés