A 2014-es Media Platform konferencia látogatói elsőre a TV2 installációval szembesülhettek, a csatorna ott mutatta be eddig rejtegetett valósághow-ját, az Éden Hotelt. Az onnan légvonalban öt méterre lévő kisebb Viasat3-standnál ezt nyilván szomorkás, kesernyés félmosollyal konstatálták, ugyanis korábban náluk ment le az első két évad, ráadásul szép nézettséggel.
Kivonult az RTL-csoport is, beszervezve celebeket is: míg a rivális pálmái között Czippán Anett és Berki Krisztián fotózkodott, a Celeb vagyok, ments ki innen népszerűsítésére épített pavilonnál Istenes Bence és Szabó Zsófi bóklászott. Itt óriáskígyóval lehetett fényképet kérni, egy bátorságjáték keretében pedig jelentős méretű bogarak közül kellett kihalászni egy pingponglabdát, illetve akadtak 4-5 centis, reggelire szánt sült szöcskék is. Cikkíró elfogyasztott kettőt, csak egy titok van, nem szabad odanézni – ízre olyan, mint egy ropi vagy egy csipsz.
Zombik és rohamosztagosok
Az MTVA is kivonult, bár a közmédiának nincs szüksége arra, hogy billegesse magát a kábelszolgáltatók előtt, hiszen így is fel kell venniük csatornáit. Ennek megfelelően minimalista installációval jöttek, kiraktak egy ósdi tévét, egy régi rádiót, egy hagyományos telefont a hetvenes évek elejéről, és ennyi. A retróhangulatot csak az MTVA választotta, a többi tévétársaság, mint az AMC, a Discovery, az AXN, a Fox, modernben nyomta, utóbbi még zombikról is gondoskodott, akik fel-alá ténferegtek koszos-szakadt ruhában. Jól mutattak a határozottan lépkedő birodalmi rohamosztagosok között, akiket persze az új Star Wars-rajzfilmsorozattal előrukkoló Disney Channel küldött harcba.
A konferenciateremben egymást érték az előadások, panelbeszélgetések. Olyan szereplők, mint az Apple, az Amazon, a YouTube vagy a Netflix mozgolódása, piaci aktivitása nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a jelenlévő médiavállalatok is egyre többet beszéltek az OTT-ről. Egy régi probléma is előkerült, amely minden médiakonferencián sláger: ha már rászokott a fogyasztó az ingyenes tartalmakra, akkor nehéz elérni, hogy fizessen értük. Kiderült, hogy az Artisjusszal számos szolgáltatónak problémája van, többen úgy érzik, hogy duplán-triplán kell kifizetni egy-egy tartalmat, legyen az egy dal vagy bármi más.
Jön egy erős ellenfél
„A verseny globális, de a lokális problémák miatt agyonverhet minket a Netflix" – hangzott el egy ízben, és a gyorsan növekvő, terjeszkedő amerikai cég neve amúgy is sokszor volt terítéken. Hol úgy emlegették, mint egy kedves, távoli rokont, akit azért majd jó lesz szemmel tartani, ha megérkezik, nehogy befeküdjön az ágyunkba és felzabálja a hűtő tartalmát, hol pedig úgy került szóba, mint valami fenyegető rém, amely mindent letapos egyfajta Godzillaként, ha nem várja a magyar piac felkészülten. A nagy összefogásra még várni kell, a nap további eseményeiről pedig itt olvashat.