A Lidl reprezentatív kutatást készíttetett a magyar lakosság főzési, vásárlási és étkezési szokásairól, eszerint legalább alkalmanként a magyar lakosság 92 százaléka, vagyis majdnem mindenki főz. A válaszadók több mint felének a főzés a családnak való örömszerzést jelenti, míg további 44 százalékuk számára öröm és kikapcsolódás ez a tevékenység. Jelentős többség számára még inkább fokozná a főzés örömét, ha az kevesebb időt venne igénybe, ötletet kapna a változatosságra és olcsóbb lenne.
Az elmúlt időszakban nagy rejtély övezte a gasztroblogger és a chef közötti ellentét hátterét, számos felületen találkozhattunk velük. Ma kiderült, mögötte a Lidl áll.
Az edukációs céllal is rendelkező új irány számos eszközt alkalmaz arra, hogy az otthon főzés mindenki számára elérhető és szerethető legyen. A kommunikáció főszereplőjeként két olyan emberrel találkozhat a médiafogyasztó, akik bár különböző irányt képviselnek, és nemükből adódóan nézeteik is sokszor eltérnek, profi segítséget nyújtanak a kezdő háziasszonyoktól kezdve a gyakorlott konyhamesterekig mindenki számára. A lidlkonyha.hu weboldalon minden héten egy-egy új receptet tanulhatunk meg Mautnertől és Szélltől.