Gyakran hangzik el egy-egy alacsony tévés nézettség indoklásaképp, hogy nem is érdemes többet várni, hiszen manapság már egyáltalán nem a tévézés a fő szórakozási forma, ráadásul a televízió avíttas intézményét is felváltotta sokak szerint több, alternatív megoldás. Ezek választása esetén a néző nincs fix kezdési időponthoz kötve, ha kedvenc szériáját akarja megnézni, és jó esetben még a reklámokat sem kell kibírnia.
Azonban mindezek az érvek semmissé válnak, ha az ember rápillant a sok bukott sorozat mellett az NCIS heti 20 millió amerikai nézőjére, az Agymenők döbbenetes népszerűségre, és a 18-49 éveseket körében jelenleg magasan legnézettebb The Walking Dead döbbenetes adataira. Mindezek csak azt bizonyítják, hogy megfelelő, a nézőket érdeklő tartalommal még mindig rengeteg embert le lehet ültetni a képernyők elé, a kötött időpont és a reklámok ellenére is.
Amerikában és idehaza is másfél hónapja kezdődött meg a 2014/15-ös tévés idény, mely során már több újonc sorozat is bemutatkozott. S ahogy az lenni szokott, máris akadnak sikerre esélyes szériák, s olyanok is, melyek túléléséhez csoda fog kelleni. A „sikerek" kapcsán azt mindenképpen meg kell jegyeznünk, hogy a premier iránti érdeklődést természetesen nem a sorozat minősége generálja, hanem a marketing, így megeshet, hogy egy nagyon magas nézőszámmal indító széria pár hét alatt a bukások közé kerül, ha nem tudja megtartani a közönségét. A bukások esetében afféle kitételre nincs szükség, hiszen az a sorozat, ami gyengén kezdett nézettség szempontjából, szinte biztos, hogy nem fog túl sok plusz nézőre szert tenni.
A nagy sikerek
NCIS: New Orleans
Már tavaly sem nagyon értettük, hogy a CBS csatorna miért nem rendelte be sorozatnak az NCIS: Los Angeles által felvezetett NCIS: Redet, hiszen az ember azt gondolná, hogy az NCIS-rajongóknak mindent el lehet adni, ha annak címében benne van az N, a C, az I és az S-betű. Erre itt a legfényesebb bizonyíték, az NCIS: New Orleans, melyet tavasszal két NCIS-epizód vezetett fel, s mely ősszel 17 millió nézővel debütált közvetlenül a 18 milliós táborral indító anyasorozat mögött. A papírforma szerint ez a nézettség a folytatásban sem fog számottevő módon csökkenni, így az új spinoff az NCIS: Los Angeleshez hasonlóan sikerre van ítélve. Persze ez sem 100%-os biztonságú prognózis, elég csak a Gyilkos elmék bukott testvérsorozatára emlékezni, a Gyilkos elmék: Alapos gyanúra. Persze két krimi nézettségileg nem egy kategória.
Gotham
Sok képregény-rajongó aggódott, hogy a remek alapötletre építkező Gotham vajon érdekelni fogja-e az átlagnézőt, hiszen hiába Batman városában játszódik a krimi, a Denevérember még nincs jelen, hiszen a sorozatban Bruce Wayne csak 12 éves. Nos, úgy tűnik, hogy első nekifutásra a nézők a Gotham mellett szavaztak, hiszen 8 millióan látták a bemutatót, ráadásul a nézők több mint fele a kereskedelmi, 18-49 éves korosztályba tartozott, vagyis több fiatal látta a sorozatot, mint mondjuk a 18 milliós nézettségű NCIS-t. És, ami még fontosabb lehet, a Gotham jóval nézettebb volt, mint a Fox csatorna másik hétfői sorozata, Az Álmosvölgy legendája (Sleepy Hollow.) Azóta már megrendelték a 2. évadot is.
Madam Secretary
Az NCIS: New Orleanshez hasonló a Madam Secretary is a CBS csatornán került bemutatásra, s ugyancsak az idősebb nézőket célozza meg. Egy politikai sorozatról van szó, melynek középpontjában egy újonnan megválasztott női külügyminiszter van, aki amellett, hogy a politikai lövészárkokban lavírozik, s próbálja megőrizni integritását, otthon, családi körben is helyt kell álljon. A Tea Leoni főszereplésével készült dráma premierje 14 millió nézőt ültetett le a képernyők elé, s bár a közönség elég idős volt, a nyitány minden tekintetben lepipálta A férjem védelmébent.
A bukások
Red Band Society
Bukás és bukás között is van különbség, meglehet, hogy egy sorozat 10 millióan néző ellenére sem folytatódik, a másik pedig 2-3 millióval életben marad. És az is igaz, hogy a gyerekkórház falai között játszódó keserédes tinisorozattól senki nem várt döbbenetesen jó nézettséget, azonban 4 milliós kezdésnél talán többet érdemelt volna a széria. Erre ugyanis elég nehéz építkezni, még akkor is, ha ilyen pozitívak a kritikák. Nem is volt csoda, hogy a második részre tovább apadt a nézőtábor.
Extant
A CBS csatorna A búra alatt (Under The Dome) sikerét remélte megismételni az Extanttel, főleg, hogy főszereplőnek az Oscar-díjas Halle Berryt nyerték meg, producernek pedig Steven Spielberget. Azonban a földönkívüli kisbabás scifi már a kezdetek kezdetén sem érdekelte annyira a közönséget, mint a Stephen King regényén alapuló történet, ráadásul a nézettséget tekintve a gyenge kezdést gyors visszaesés követte, s a heti 5-6 millió néző nem számít túl soknak. Megkapta a 2. évadot, azaz nem egyértelmű bukás, de nem is egy fényes siker.
Selfie és Manhattan Love Story
Támogatás vagy előzetes ismeretek nélkül nem könnyű sikerre vinni egy új sorozatot, márpedig az ABC két új komédiája, a Selfie és a Manhattan Love Story sem felvezető sorozattal nem rendelkezik, sem pedig előzménnyel, vagy könyves alappal, amire hivatkozni lehetne a kampány során. Márpedig kapaszkodó nélkül nehéz egy új koncepciót eladni a közönségnek. Nem is sikerült, hiszen mindkét sorozat elég gyengécske nyitányt produkált - úgy tűnik, hogy a fiatalok csak készíteni szeretik a Selfie-t, nem nézni.