Az október 11–12-i hétvége legnézettebb műsora az X-Faktor szombati adása lett, amelyre a teljes lakosságból összesen 1 millió 577 ezer néző volt kíváncsi. Az RTL Klub tehetségkutatója vasárnap is szépen szerepelt, összesen 1 millió 171 ezren követték – itt viszont már bekavart a Sztárban sztár is, van ugyanis átfedés a két műsor idősávja között. A TV2 zenés vetélkedője a teljes játékidő alatt összesen 1 millió 209 ezer nézőt ültetett le a képernyő elé.
Az azonban még mindig látszik a számokból, hogy az X-Faktor fiatalosabb műsor, a 18–49-es, kereskedelmileg fontos célcsoportból ugyanis 544 ezren figyelték, miközben a Sztárban sztár-nál ugyanez a szám 457 ezer volt. A teljes lakosságban viszont – ellentétben a múlt héttel – a Sztárban sztár a reklámszünetek kivételével végig meg tudta tartani a nézőket, az alábbi grafikonon világosan látszik, hogy csak a műsor vége után, 21.30 körül kapcsoltak el a csatornáról. Az egeret az ábra fölött mozgatva kirajzolódik a pontos időpont és az akkori nézőszám:
A 18–49-es korosztályban már másként néz ki a grafikon, erről az látszik, hogy a fiatalok már egyből az X-Faktor indulásakor, 20.30 körül átpártoltak az RTL Klubhoz. Az X-Faktor közönségaránya (SHR-je) ebben a csoportban 27,7 százalék volt:
Pár fontosabb fogalom
Nézőszám (AMR)
Ez a tévéműsorok jellemzésére szolgáló talán a legfontosabb mutató. Azt meséli el nekünk, hogy az elejétől a végéig összesen mennyi nézője volt az adott műsornak.
Közönségarány (SHR)
Azt mutatja, hogy az éppen tévézők hány százaléka nézte az adott műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál büszkébb a csatorna.
Csak egy reklám
A Sztárban sztár végén, közvetlenül az eredményhirdetés előtt van egyetlen reklám, egy harminc másodperces szpot – a MEC Hungary média- és kommunikációs ügynökség ügyvezető igazgatóját, Gulyás Jánost kérdeztük arról, hogy mekkora lehet a kereslet az ilyen jellegű hirdetések iránt: "Tudni kell, hogy Magyarországon jellemzően (és nagyon leegyszerűsítve) a hirdetők az elért nézők számáért fizetnek a televízióknak. Vannak olyan kivételes reklámhelyek, ahol azért fizet a hirdető, hogy konkrétan ott és akkor megjelenjen. Ilyen ez a hely is" – kezdte.
"Alapvetően a szponzorok szoktak még ezzel ráerősíteni a támogatásra, vagy olyan ügyfelek, akiknek rövid a kommunikációjuk, és nagyon fontos, hogy nézett műsorok mellett is megjelenjenek – így hajlandók kifizetni a fix árat az egyedi megjelenésekért, ami azért rizikós, mert ha elmarad a várt nézettség (akár az egész évad gyengébben teljesít, mint azt vártuk a korábbiak nézettségei alapján), akkor az növeli az egy néző elérésére vetített költséget. Épp ezért viszonylag kevés ügyfél keresi ezeket a lehetőségeket, másik oldalról persze adásonként egy ügyfél pont elegendő is a csatornáknak erre."
1–3 millió forint lehet egy hasonló megjelenés
Gulyás szerint egy ilyen egyedi megjelenés nagyságrendileg nettó 1–3 millió forint között mozog, de ez műsor, csatorna, időszak és idősáv függvénye. "A megrendelések átfutása több hét, ezért igazából egy ilyen megjelenés árát nem mozgatja az elmúlt hét adásainak nézettségváltozása, az marad annyi, amennyiért anno kiajánlotta a csatorna. Nyilván, ha tartósan és jelentősen népszerűbb (vagy kevésbé az) egy program, akkor a legközelebbi árazási ciklusban ezt figyelembe fogják venni a csatornák" – mondta.
"Az, hogy melyik hirdető melyik tehetségkutató környékén hirdet, az elsősorban attól függ, hogy melyik nagy csatornával van éves szerződése. Viszonylag kevesen vannak azok, akik mindkét csatornán hirdetnek, így aki a TV2-t preferálja, az a Sztárban sztár blokkjaiba kerül, és fordítva. Akik pedig kifejezetten egy ilyen nagy nézettségű műsor támogatóiként szeretnének megjelenni, azok a nézettségen túl az adott műsorhoz kapcsolódó egyéb megjelenési lehetőségeket is végiggondolják."