A ma vizsgált, 18-49-es célcsoportban 26,1 százalékkal az Éjjel-nappal Budapest hozta az est legmagasabb közönségarányát, és délután is jól teljesített, egyik szereplője, Lali (eredeti nevén Kamarás Norbert) ezért megy felfelé a mai Médialiftben. Vele tart Sylvester Stallone is, aki A pusztító főszereplőjeként vonzotta a Film+-ra a nézőket olyan mértékben, hogy a csatorna jó ideig a második helyen tudott maradni, aztán kis időre még az RTL Klubot is megelőzte.
Baló György viszont most piros nyilat kapott tőlünk, hiszen műsora, a Magyarul Balóval a célcsoportban végig a Cool és a Film+ aktuális adásával birkózott, 6,9 százalékos közönségarányt ért el. A produkciót így is jórészt fiatalok figyelték, hiszen a teljes lakosságban ehhez képest kevés a különbség, ott 7,1-gyel zárt a műsor - szemben az első adás 13,8 százalékával, ami a mostani értéknek közel a duplája. Az esti közönségarányt mutató grafikonon jól látszik, hogy ki miért került a Médialiftbe.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a főműsoridőben a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a 18 és 49 év közöttiek körében. Az RTL Klub ebben az idősávban kerek 11 százalékpontot vert rá a TV2-re, de a korosztályban a teljes napot is megnyerte, 14-et ért el a rivális 10,5 százalékával szemben - a teljes lakosságban viszont a TV2 szerezte meg az első helyet 15 százalékkal. Az alábbi oszlopdiagramon látható, hogy a fiatalok a kereskedelmi tévéket részesítik előnyben, a közmédia csatornái a lista végén gyülekeznek.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.