A Médialiftbe bekerült A Dal, de ezúttal lefelé, ugyanis kevesebben nézték a finálét, mint az idei első, elődöntőnek hívott adást, és bő félmillióval kevesebben, mint két évvel ezelőtt. Fábry felfelé megy a liftben, mert több hónapos hercehurca után végül aláírt a közmédiánál, és 16 adása biztosan lesz idén. A VV7 került még be, a 12 százalékos közönségarány igen korrekt egy kis kábeltévétől.
Az elmúlt héten nem volt nézettebb műsor a Fókusznál, amely az előző hetet is elvitte. Az RTL Híradó és a Barátok közt került még a dobogóra, a Tényeknek egy negyedik hely jutott. Az egy hete rajtolt Éden Hotel legjobb helyezése egy 13. hely, akkor közel 700 ezren követték. A Dal a 15. helyen kuporog, bő 650 ezer nézővel – ennél azonban többen követték a döntőt a korábbi években.
A 18-49-es korosztálynál az Éjjel-nappal Budapest a legnépszerűbb műsor, utána jönnek Berényiék, majd a Fókusz. A Való Világ fináléja 12 százalékkal ment az RTL II-n, amely amúgy 1-2 százalék körüli csatorna, úgyhogy ott igen jónak minősül ez a szám. Az Éden Hotel legjobb eredménye egy bő 15 százalék, ha ilyen lenne végig, azzal a TV2 ki is egyezne ebben a célcsoportban.
Teljes lakosságban kicsivel a TV2 nyert az RTL Klub előtt, utánuk nagyobb űr, majd M1, Cool, Film+ a további sorrend. Az ötven éves kor alatti felnőtt nézőknél az RTL Klub 2,5 százalékpontot vert közvetlen riválisára. A VV-széria vége felé megerősödött az RTL II is, befért még a top 10-ba az AXN, amely nem gyakori szereplő ott.
A szombatot a közmédiának kedvező teljes lakosságban nézzük: látható, hogy A Dal nyert, még úgy is, hogy sok százezer néző szokott le róla két év alatt.
Vasárnapra 18-49-re váltunk, hogy megnézzük, mire vitte a Való Világ nagydöntője. A grafikonon látható, hogy az RTL II az adás alatt a TV2-vel versengett, az RTL Klub vitte a vasárnap estét egy filmmel.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.