Mai Médialiftünkben ketten utaznak lefelé, a délutáni műsorsávot ugyanis a ma vizsgált, 18–49-es célcsoportban is vitte a TV2, csak a Cool tudott néha fölé menni, főként a Cobra 11 idején. Dr. Tóthnak nemcsak a TV2 telenovelláival, de a Cool és a Film+ aktuális adásával sem sikerült megbirkóznia, 5 százalékos közönségarány hozott. A Duna TV Kívánságkosár-ja még ennyit sem, itthon az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 1,2 százaléka figyelte.
Alább láthatjuk a délutáni és az esti közönségarány alakulását, előbbiből világosan látszik, hogy Dr. Tóth és a Kívánságkosár egyik vezetője, Klement Zoltán miért kapott tőlünk piros nyilat. Utóbbi grafikonból pedig az tűnik ki, hogy a Médialift egyetlen felfelé tartó utasa, Nathan Fillion miként tartotta az RTL Klubot sorozata, a Castle végéig – a nézők csak utána kapcsoltak át az Éden Hotel-re, később pedig a Kasza! című show-t is nagyobb arányban nézték, mint a XXI. század-ot vagy a Magyarul Balóval-t.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a vizsgált célcsoportban a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, illetve, hogy ugyanitt a főműsoridőben hogyan alakult a toplista. Látható, hogy az RTL Klub előnye mennyivel nagyobb a 19-től 23 óráig tartó idősávban, a Duna TV pedig hiába ért el egy hajszálnyival jobb közönségarányt a főműsoridőben, ott egy hellyel hátrébb csúszott. Itt szerepel a Duna World is, amely a Super TV2-vel teljesített egy szinten.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.