Tavaly 1100-nál is több vendég, 3800-nál több vásárló, száznál is több országból jött tévétársaság képviseltette magát a MipTV rendezvényen, Cannes-ban, ahol a szakma rendszeresen összegyűlik, adni-venni a portékát. Idén még nagyobb a pörgés, az 1300 eurós belépők ellenére: a szálló alsó szintjén jellemzően sok kis stand, kis cégek találhatóak, sokszor, országonként tömörülnek, az emeleteken már nagyobb társaságok (BBC Worldwide, Discovery) próbálják beszippantani a potenciális vásárolókat. A legnagyobb cégek, mint a Warner, a Fox, a Disney külön lakosztályokat építenek, ezeknek is megvan a hangulata.
Jellemzően előre lebeszélt tárgyalásokra ülnek be a tévések, de az óriási tévéfalak árnyékában, amelyeken az épp aktuális premierek futnak, új ismeretségek köttetnek, új üzleti kapcsolatok alakulnak ki. Változó, ki mennyit szán a megjelenésre, ki mennyire akarja elvarázsolni az arra járót: vannak hatalmas, futurisztikus díszletek (jellemzően távol-keletieknél), más csak egy kis asztalt tesz ki.
Tudósítónk szerint a magyar RTL és a TV2 nincs kinn standdal, az MTVA pedig nagyon szerény kis placcon van jelen pár poszterrel, hátha valaki megveszi a Fapadot. Nálunk összehasonlíthatatlanul nyomulósabbak a koreaiak, kínaiak, ők nagy gyűjtőstand körül vannak, hatalmas területen. A világpiacra is dolgozó távol-keletiek őrült, színes rajzfilmes poszterekkel vonzzák a szemet, nekünk még néha különös gameshow-kat próbálnak eladni. A közel-keletiek és latinok főleg sorozatokkal, telenovellákkal, szappanoperákkal operálnak, az északi vegyesen, a britek inkább a show-kat, a nagy költségvetésű sorozatokat és a reality-ket népszerűsítik, bízván abban, hogy egy-egy formátumukra ráharap egy bolgár, magyar vagy orosz cég.
Mindenki logikusan a nagy sikereit helyezi előtérbe, hogy a brandet még inkább hozzájuk kösse mindenki: az HBO a Trónok harcát nyomja nagy plakátokon, az AMC külön bérelt nagy felületet, hogy az amúgy is roppant népszerű Walking Deadet promotálja.
Napközben kisebb screeningek, vetítések vannak, mindenki tárgyal, a legtöbb tévésnek félóránként van újabb megbeszélése. Mindenhol iPad, a standok falán képernyők, a legtöbb helyen azonnal bele lehet tekinteni az érdeklődést kiváltó sorozatba, filmbe, vetélkedőbe. Nagyobb vetítések, kerekasztal-beszélgetések is vannak, előadók mondanak nagy okosságokat: hétfőn például Steve Levitan, a Modern család showrunnere, kreátora mesélt élményeiről. Az előadásokon és a személyes beszélgetéseken a digitális média, a VOD (Video on demand), a multiképernyős fogyasztás és tartalom a fő téma, erről van szó sokszor.
A különleges piaci zsibvásár általában 17.30-ig tart, utána már kevés megbeszélést szerveznek, mert több helyszínen indul a diszkét koktélozás. A nagyobb standokon zene is szól, hangulatos tud lenni, főleg, amikor a tengerparton szerveztek koktélpartit. A hétfő esti „opening party" egy hotelben volt, erre mindenki elmehet, aki jegyet váltott. Sok komoly, tőkeerős cég ugyanakkor különlegesebb helyszíneken, jachtokon, is tart bulit, ezek meghívásos alapon működnek.
A MipTV a MipFormat vásárral párhuzamosan megy, és közvetlenül a MIPDoc előtt rendezik. Ezen dokumentumfilmesek vannak jelen, itt találkoznak reménybeli, nemzetközi befektetőkkel, csatornákkal, forgalmazókkal, itt tanulják meg eladni az ötleteiket, itt jönnek rá, hogy ne csak a saját elképzeléseiket hajtogassák, hanem világszinten gondolkodjanak, és olyan portékát állítsanak elő, amely a világ számos országába eljuthat, és ott sikert arathat.