Mai Médialiftünkben egyedül Laurence Fishburne utazik felfelé, miután
a Helyszínelők harmadik lett a nézettségi versenyben,
a ma vizsgált, 18–49-es korcsoportból 237 ezren voltak kíváncsiak a népszerűbb epizódra a kettő közül.
A TV2 szórakoztató műsora, a Hőhullám nem igazán kötötte le az ötven év alattiakat: 5,2 százalékos közönségaránnyal zárt, miközben az RTL Klub azonos időben futó műsorai jóval 20 százalék fölött mentek – az Éjjel-nappal Budapest 22,3, a Barátok közt pedig 26,4 százalékot hozott.
A Gyertek el a névnapomra című magyar film még rosszabbul teljesített, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 0,5 százaléka figyelte. Nézze meg grafikonon is, hogy alakult az este!
Mutatjuk azt a tíz csatornát, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, miközben a Duna TV 3,2 százalékkal kullog a hetedik helyen.
A Cool szépen szerepelt, csupán 1,5 százalékkal maradt el a TV2-től,
meg is szerezte a harmadik pozíciót. A Viasat3 a Comedy Centrallal teljesített egy szinten, a Story4 pedig hajszállal előzte meg a nemrég indult M4-et.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.