Mai Médialiftünkben Ashton Kutcher tart egyedül felfelé, miután romantikus filmje, a Szakítópróba a nap harmadik legnézettebb műsora lett a hatvan év alattiaknál, a korcsoportból 342 ezren követték. Este az Agymenők már nem ment ilyen jól az RTL II-n, a vizsgált célcsoportban csupán 0,5 százalékos közönségarányt tudott elérni.
A délutáni grafikon elég kusza, csak
nagyjából 16 órától egyértelmű a TV2 elsősége.
A Duna TV hol fel-, hol lement, a Kívánságkosár és a Balatoni nyár alatt egy ideig a legkevésbé népszerű csatorna is volt – utóbbi egyik műsorvezetője, Rátonyi Kriszta ezért kapott piros nyilat. Mutatjuk a napszakos grafikonokat:
Alább láthatja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot nagy fölénnyel nyerte az RTL Klub, 4,6 százalékpontot vert rá a TV2-re. A harmadik helyet a Cool szerezte meg,
a Duna TV a Film+-szal teljesített egy szinten,
miközben a Viasat3 hajszállal maradt el tőlük. Az M1 0,1 százalékponttal tudta csak megelőzni az AXN-t, a legjobb tízbe pedig 2 százalékos közönségarányával éppen befért még a Story4.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.