Mai Médialiftünkben felfelé tart Gundel Takács Gábor, aki
a Maradj talpon! műsorvezetőjeként meg tudta tartani a Duna TV harmadik helyét
A hegyi doktor – Újra rendel után is, a vetélkedő végül 8,7 százalékos közönségaránnyal zárt a 18 és 59 év közöttieknél. Utána meg is indult a nemzeti főadó lassú haldoklása, a következő produkció már csak 3,5 százalékot hozott, a záró műsorszám pedig 0,7-et.
Gundel Takáccsal utazik Melina Kanakaredes is, miután
a New York-i helyszínelők az este legjobb közönségarányát hozta a Coolnak,
az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 9,8 százaléka volt kíváncsi az aktuális nyomozásra. A krimisorozat idejére a Cool megelőzte a TV2-t is, a második legnépszerűbb csatorna volt – mutatjuk grafikonon:
Az ábrán ugyan nem szerepel, a Nielsen Közönségmérés adataiból azonban tudjuk, hogy késő este
az M3-on adott Zeneláncot gyakorlatilag senki sem nézte
a vizsgált korosztályból. A Beethoven A-dúr variáció-ját bemutató műsor mérhetetlen számot produkált, a Nielsen szerint nemcsak, hogy 0,0 százalékos közönségaránnyal zárt, de 0 nézője is volt – holott 0,0 százaléknál is szokott legalább pár száz néző szerepelni, az M4 ugyanilyen közönségarányt hozó magazinműsorát például 385-en figyelték.
De lássuk azokat a csatornákat is, amelyek a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érték el.
Az RTL Klub 1,2 százalékpontot vert rá a TV2-re,
ezzel megnyerte a napot, a harmadik a Cool lett 6,5 százalékos eredménnyel. A Duna TV 4 százaléka az ötödik helyre volt elég, ezt követi az M1, a lista végén pedig három csatorna végzett holtversenyben, a Story4, az M3 és a Super TV2 egyaránt 2,2 százalékon zárt.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.