Mai Médialiftünkben egyedül Natasha Henstridge halad lefelé, miután a három nagy adó – az RTL Klub, a TV2 és a Duna TV – műsorai után a Film+ egyik produkciója, a Mindhalálig szerezte meg az este legmagasabb közönségarányát, az éppen tévéző hatvan év alattiaknak 9,1 százaléka figyelte.
A TV2-n főműsoridőben A titkok könyvtára című sorozat teljesített a legrosszabbul, 6,4 százalékos közönségarányt ért el, a főszereplő, Noah Wyle ezért kapott piros nyilat.
Az este legalacsonyabb közönségarányát a Meteo című magyar film hozta
– az utána következő A kert című, szintén magyar alkotással együtt –, 0,2 százalékon zárt. A grafikonon ez nem szerepel, a főbb csatornákat azonban mutatjuk:
Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a 18–59-es korosztályban. A napot egyértelműen nyerte az RTL Klub, miután 1,9 százalékpontot vert rá a TV2-re – a nagyobb tülekedés a harmadik helyért volt,
a Film+ csupán 0,1 százalékponttal tudta megelőzni a Coolt,
és az M1 sem maradt le sokkal. A Duna TV 3,2 százalékos eredménye a hetedik helyre volt elég.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.