Felfelé megy a mai médialiftben Vidus Gabriella, az RTL-csoport vezérigazgatója: egyfelől csütörtök este ünnepelte az RTL Klub indulásának 18. évét, másfelől könnyen nyerte a főműsoridőt, egyes periódusokban fölényesen vezetett. Lefelé halad épp Hajdú Péter: a TV2-re visszatér a Frizbi, de a 18-49-es korosztálynál nagyon simán kikapott a Barátok közttől és A helyszínelőktől.
Felfelé megy viszont Matthew Rhys, a Foglalkozásuk: amerikai című sorozat egyik főszereplője, ez a Coolon ment, 8,7 százalék nézte teljes lakosságban, 7,4 a célcsoportban, ami a bőven a Cool napi átlaga fölött van. A sorozat amúgy kiváló, szovjet alvóügynökökről szól, akik az USA-ban tevékenykednek épp, amikor épp melléjük költözik egy FBI-os elhárító tiszt, és barátkozni próbál velük.
Nézzük fürgén a görbéket! Délelőtt, de inkább reggel világosan látszik a Mokka fölénye.
A délutáni görbe olyan, mint egy ideges bölcsődés rajza: öt tévécsatorna is élre áll pár óra alatt.
Este megint egyértelmű a grafikon, az RTL Klub vígan nyer: főképp az 1 perc és nyersz második felében, illetve a Barátok közt alatt nyomasztó a fölénye.
A csatornák szerinti bontásban látható, hogy 3 százalékpontot vert riválisára az RTL Klub, és az is megfigyelhető, hogy a lényegesen kevesebb pénzből készülő Cool, a Film+ és a Comedy is megelőzi 18-49-ben az M1-et (amely nézettségének ráadásul jót tett a menekültválság), pláne a Dunát. A top 10-be befért még az RTL II és a Story4.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.