A mai, különleges Médialiftben ezúttal nem a nézettség okán kerülnek be a szereplők, hiszen október 15-én délután a magyar média nagyrészt a TV2 körüli kavarásról szólt. Hárman utaznak a liftben, csak épp nem világos teljesen, ki fel és ki le.
Andy Vajna filmügyi kormánybiztos elvileg megvette a négy csatornát birtokló tévétársaságot,
majd délután háromkor bejelentette pár újságíró előtt, hogy Dirk Gerkens lesz az új TV2 vezérigazgatója (ő korábban 14 évig az RTL Klub vezérigazgatója, a legbefolyásosabb hazai médiaszemélyiség volt éveken át). Ekkor szállt be a meccsbe Fonyó Károly, a Megapolis Media Zrt. vezérigazgatója, aki jelezte, hogy az üzlet semmisnek tekinthető, mivel ő már 13-án élt opciós jogával, és megvette a médiacéget. Erről itt olvashat hosszabban.
De azért vessünk pár pillantást a görbékre is! Reggel a Mokka ugyan nyert műsorsávjában, de előnye 18-49-ben nem olyan jelentős, mint teljes lakosságban.
A délutáni ábrán látható, hogy A konyhafőnök ismétlése is jól hoz, nyeri a sávot. Egy időre a Cool vezet, majd a TV2, de világosan látszik, hogy a latin-amerikai telenovellák az ötven alatti felnőtteknél nem olyan csábítóak, mint az idősebb korosztályban.
Este látszik, hogy a Tények még tartja magát, de a Jóban Rosszban nem bír A konyhafőnökkel, a TV2 kvíze pedig Liptai Claudiával együtt is kikap az Éjjel-nappal Budapest ifjoncaitól. A Frizbiben Lagzi Lajcsi felesége beszélt hosszan, de a Barátok közt sávjában tette ezt, a népet pedig jobban érdekelte az RTL-es fikció.
Az oszlopgrafikonon látható, hogy a 18-49-es célcsoportban jelentős az RTL Klub előnye, harmadik-negyedik a Cool és a Film+, amelyek szintén RTL-tévék: lesz tehát munkája annak, aki végül tényleg nyeregbe kerül a Róna utcában. A Comedy ebben a korcsoportban a Viasat3 elé került, amely viszont a Dunát előzte meg.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.