A reklámfelületei értékesítésére kiírt közbeszerzési eljárás nyertese, a Media Services Company (MSC) továbbadta az értékesítés egy részét, az Atmedia egyben megvette az MTVA 2016. évi tévés reklámidejét 4,275 milliárd forintért. „Ez az összeg közel kétmilliárd forinttal több, mint amennyi az idei tévés hirdetési bevételünk volt. Az MTVA tévés reklámértékesítési bevételi terve jövőre 2,7 milliárd forint volt, ami magasabb, mint az idei, de még mindig másfél milliárd forinttal elmarad attól az összegtől, amit az Atmedia fizetni fog" – nyilatkozta Vaszily Miklós vezérigazgató a Kreatívnak.
Az MSC továbbra is értékesíti az MTVA rádiós és online felületeit,
valamint a köztévés reklámértékesítés teljes adminisztrációját is elvégzi a továbbiakban. A közmédia adja a 2016-os olimpiát és Európa-bajnokságot, utóbbit vélhetően még többen nézik majd, mint korábban, hiszen a magyar válogatott 29 éve nem volt nagy futballtornán, azaz világbajnokságon vagy Eb-n.
Ha a tévés nézettségi adatok egyik hónapban egy bizonyos százalékkal meghaladják az abban az időszakban tervezett nézettségi mutatókat, abban az esetben az Atmedia által fizetendő összeg időarányos része is magasabb lesz. Ez visszafelé is igaz: ha a nézettségi mutatók jelentősen elmaradnak az elvárt és tervezett adatoktól, akkor a fizetett összeg csökken.