Vaszary Gábor (1897–1985) Ketten Párizs ellen című, 1938-ban megjelent regénye a háború előtti Magyarország egyik legnépszerűbb bestsellere volt. A szerző számtalan önéletrajzi elemet beépített: 1924–32 között nyolc évig Párizsban élt, így kiválóan ismerte a várost, valamint az ott szerencsét próbáló magyarok mentalitását. Kétszer is olvastuk, sok év eltéréssel, és kiváló alapanyag lett volna egy vicces ifjúsági sorozathoz.
A testvérpáros mellett olyan ismert színészek is felbukkantak, mint Pécsi Ildikó, Malek Andrea, Thuróczy Szabolcs, Pindroch Csaba vagy Kecskés Karina, a végeredmény azonban - főleg képileg - szegényes volt.
Nem állítjuk, hogy Párizsba kell utazni, ha egy Párizsban játszódó sorozatot akarunk forgatni
(hiszen elmúltak az 1930-as évek), de a szereplők mögé vetített hátterek nem voltak hihetőek. 160 millió forintból hozták ki a háromszor 50 perces sorozatot, ebből 116 milliót az MTVA-tól kaptak, 18 milliót tett bele a Katapult Film, és 26 millió volt a közvetett támogatás a Filmalaptól. Sajnáljuk, hogy nem lett jobb.
A magyar fejlesztésű szitkom főbb szerepeiben Hernádi Judit, Reviczky Gábor és Székhelyi József tűnt fel, az RTL II által romantikus komédiának nevezett Butiquehotel.hu azonban nem mozgatta meg a rekeszizmokat, de még csak izgulni sem tudtunk a szerelmes fiatalokért.
A színészek munkája általában rendben, a sztori azonban olykor inkább suta,
nem beszélve a viccesnek szánt - de néha rémesre sikerült - párbeszédekről és monológokról. A kis szálloda napjairól szóló sorozatban nem volt semmi újszerű.
Eredetileg szitkomnak szánták, ebben a műfajban gondolkodtak, de idővel más lett a koncepció. Kezdetben az volt a terv, hogy Bajor Imrével, Gálvölgyi Jánossal és Hernádi Judittal készítik el a sorozatot, ők a Pasik-ban már játszottak együtt, ezt vitték volna tovább. Sajnos a sors közbeszólt, Bajor Imre tavaly elment, így alapjaiban kellett átírniuk a vázat. A sorozat gyártásának hátteréről itt írtunk hosszabban.
A sztori szerint egy gyógyszergyár egy új vakcina bevezetésével láncvírust tervez elterjeszteni, hogy elkerülje a gazdasági csődöt. A szintén felszámolás szélére sodródott kórháznak egyetlen lehetősége nyílik a túlélésre: a mentőövet dobó gyógyszergyár, a PharmaGlobe, amely látszólag hajlandó segíteni azzal, hogy az intézményben indítja el az oltóprogramját.
A kórházban rejtélyes gyilkosságok történnek, kormányzati szintig elérő összeesküvésekre derül fény. A három főszereplő, Angéla (Pető Kata), Lauren (Czukor Balázs) és Pierre (Kálid Artúr) egyre mélyebbre sodródik a kialakuló káoszban, közben sorra csukódnak be előttük a menekülést jelentő ajtók, összezárva őket a kórház múltjának néhány régen feledésre ítélt, sötét titkával.
Vetítés előtt megnéztünk két részt, az összeesküvés-elméletek és kórházas drámák, misztikus sorozatok kedvelőinek bejöhet, de nekünk néha túl mesterkéltek voltak a párbeszédek, túl steril az utószinkron. Czukor népszerű színész, sok színházi szereppel a háta mögött, de itt idegesítően színtelen, érzelemmentes a hangja, ami zavaró.
Folyamatosan titokzatos, misztikus zene megy a háttérben, ez roppant kellemetlen,
talán sok a helikopterről felvett kép (egyszer még látszik is a gép árnyéka), viszont az akció látványosabb, mint a Tűzvonalban esetében volt. Hibáival együtt nézhető produktum, és legalább hazai gyártás, bár nagyon érződik, hogy a nemzetközi piacot célozzák meg.
A hatrészes széria 816 millió forintból készült, és már az első adásnál megbukott: hanghiba miatt élvezhetetlenné vált, a második részre pedig elvesztette nézői nagy részét. Pedig nem volt rossz a történet és az elképzelés, a főbb szerepeket olyan ismert színészekre bízta Rudolf Péter, mint Nagy-Kálózy Eszter, Trokán Nóra, Haumann Péter, Lengyel Tamás és Reviczky Gábor.
A Kossuthkifli 1849-ben játszódik, ezt pedig nem csak a korhű jelmezek és a díszlet, hanem a nyelvezet is próbálta visszaadni: Fehér Béla regényében remekül működött és egyfajta humort adott,
a képernyőn azonban sok kifejezés érthetetlen volt a néző számára.
A sorozatot a közmédia olyan történelmi alkotásnak képzelte el, mint amilyen A Tenkes kapitánya vagy A kőszívű ember fiai - erre azért túlzás lenne rábólintani. Nagyon sajnáljuk, mert 816 millió forintból ugyan szép alkotás született, de egyre kevesebben nézték, a médiában sem foglalkoztak vele, egyszóval jobb sorsot érdemelt volna.
Ifjúsági sorozatként debütált a Duna TV-n Dyga Zsombor Egynyári kaland című alkotása, amelyben főszerepet kapott többek közt Vecsei Miklós, Döbrösi Laura és Dobos Evelin. A színészek mellett a történet központjában a Balaton állt, ami minden generáció számára egyet jelent a nyári élményekkel.
Előkerültek a vízibiciklik, a fürdőruha, a napszemüveg és a lángos – az önfeledt hangulat pedig megfogta a nézőket. A sorozat friss volt, fiatalos és szórakoztató, nem is akart igazán több lenni egy vasárnap esti szórakoztatásnál.
A forgatás április végén kezdődött, így gyakran hűvös időben vették fel a nyári jeleneteket. "Nem volt az a tipikus nyári jó idő, elég viccesek voltak a vízparti forgatások. Nem volt annyira kellemes a tizenkét fokos Balatonba besétálni, és a szél miatt a hullámok is megnehezítették a dolgunkat, amikor például vízibicikliztünk. Amikor hajnalban kimentünk a vízre, olyan rossz idő volt, hogy három-négy órát ültünk a biciklin, mire sikerült használható tíz másodperces részt felvenni" - mesélte Rubóczki Márkó az Origónak. A sorozatról itt olvashat többet.
Az RTL Klub is beszállt egy heti sorozattal, a Válótársak pedig novemberi indulása óta nagy sikert arat a nézettségi listákon, amiért mindent meg is tett a csatorna. Kellemesen hömpölygő sztori, kiváló színészek (Stohl András, Scherer Péter, Lengyel Tamás, Gubás Gabi, Balsai Móni, Földes Eszter), látványos külső és belső terek, valószerű párbeszédek és sorsok, amiket látunk.
Egyszerűen olyan életszerű az egész, mintha velünk vagy a legjobb barátunkkal történne.
A karakterek életszínvonala elég távol áll a nagy magyar valóságtól, de a problémák a gazdagoknál is ugyanazok: félrelépés, kiüresedett házasság és unalmas párkapcsolat mozgatja izgalmasan és néha kiszámíthatóan a szálakat.
Mivel a nézettség megfelelő, nincs zuhanás a görbéken, minden bizonnyal tavasszal-nyáron leforgatják a folytatást, és 2016 őszén jön a második évad. Mi örülünk, hogy végre van ilyen széria itthon országos, kereskedelmi tévén (és nem csak a gyakori szexjelenetek, pucérkodások miatt), és nyert is volna nálunk, ha nincs egy nagyon erős HBO-s rivális az idén.
Dobogónk felső fokára állhat az Aranyélet, a magyar HBO legújabb dobása. Minden rohad, ami fénylik - állítja a széria, ezt pedig nyolc epizódon keresztül bizonyítja. Izgalmas és feszes a tempója, a főszerepben egy családdal, amelynek gyerekei tempósan züllenek, a felnőtt tagjai a látszatelit mintapéldányai: mindent megtesznek azért, hogy többnek tűnjenek annál, mint amik valójában.
Lopnak, csalnak, gátlástalanul hazudnak, és átgázolnak másokon, miközben luxusotthonuk ajtaja mögött érzelmi silányságban és állandó stresszben élnek. Thuróczy Szabolcs, Ónodi Eszter és Anger Zsolt profik a szerepben, az epizódokat pedig olyan nyomasztó és borús hangulat jellemzi, amire alig volt példa korábban magyar alkotásokban.
A zárás felfogható véglegesnek, de évadzárónak is, ez persze szándékosan történt. „Ennyi előkészítő szakmai munka után nehéz volna azt hitelesen állítani, hogy ilyesmi véletlenül történne... A második évadot illetően végleges döntésről még nem tudok beszámolni, de arról igen, hogy nagy erőkkel dolgoznak a kollégáink egy potenciális új évad forgatókönyvén" – jelezte az HBO regionális menedzsere az Origo megkeresésére.
Új műfajjal, a videonapló-sorozattal ismertette meg a nézőket az RTL II. A Szelfi első évadjában Ada, Horváth Gréta, Völgyesi Gabi, Bérczesi Robi és Puzsér Róbert vállalta, hogy kamerával rögzíti a napjait heteken keresztül.
A széria inkább egy realitynek felelt meg, ezért vesszük külön a többi hazai gyártású sorozattól. Valóban voltak életszerű, elgondolkodtató és bensőséges percei, és bár nem hozott túl jó nézettséget a csatornának, a szereplők maximálisan odatették magukat: szerelmi vívódások, gyereknevelési gondok és a szenvedélyek leküzdése mind megjelentek a képernyőn.