Kovács Lehel nem színészi kvalitásai miatt lefelé a Médialiftben, de nem lehet elhallgatni, hogy a Munkaügyek nézettsége igen szerény, az idősebbek által nézett Duna TV közönsége nem tud mit kezdeni vele. Egy ilyen abszurd komédia megélne a sokkal fiatalabb célcsoportban jól szereplő Comedy Centralon, de a Dunán elvész nyom nélkül. Tegnap 29 ezren nézték mindössze, kereskedelmi célcsoportban pedig csak 12 ezren.
Felfelé megy a jó öreg Chuck Norris, a Walker, a texasi kopó című sorozattal, ez régen is nagy kedvence volt a magyaroknak, akik a TV2-n gond nélkül megnézik az ismétléseket is. Felfelé megy még Novodomszky Éva, mert a Család-Barát alatt egyértelműen a Duna TV a legnézettebb hazai csatorna. Csendben tegyük hozzá, a két nagy kertévén akkor épp atlantiszi fényjárók és pénzmágusok nyomulnak asztroműsor keretein belül, vagy épp TV Shop megy, módfelett csekély érdeklődés mellett.
Az első öt helyen az RTL Klub műsorai végeztek, a Barátok közt nyerte a napot 1 millió 92 ezer nézővel. A TV2 a Tényekkel és a Jóban Rosszbannal tudott megkapaszkodni a tízben.
---------------
Nézzük a napszakokat! Délelőtt a Mokka fölénye megkérdőjelezhetetlen, utána jönnek a már említett tévés varázslók, a hosszú kereskedelmi blokkok, így az értelmesebb kínálat felé fordulnak a nézők.
A délután egyértelműen a TV2-é, tévézők százezrei megszokták, hogy ott időznek azokban az órákban.
Este, főműsoridőben viszont az RTL Klub vezet magasan, a Berényi-klán és Szulejmán uralma rövid távon megdönthetetlennek tűnik.
Ami a csatornaátlagokat illeti: az RTL Klub szűk két százalékponttal verte a TV2-t, a Duna 6-on áll, az M1 hírtévé pedig feljött 3,3-ra.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.