Mai Médialiftünkben felfelé tart Nemes Jeles László, mert amellett, hogy 34 év után újra Oscar-díjas lett egy magyar film, a tévénézők is nagy figyelemmel kísérték az eseményeket.
A teljes lakosságból 82 ezren drukkoltak a Saul fiának.
Az éjjel kettőkor kezdődő közvetítést 27 ezren követték a 18–49-es célcsoport tagjai közül, ez közönségarányban 18,1 százalékot jelentett. A gála végén alig maradt néző a csatornán, a fél hetes híradót 6 ezer ember követte, 2,2 százalékra csökkent a közönségarány a vizsgált célcsoportban.
Zöld nyilat kap a Mokka is, felfelé tarthat a műsorvezető Kárász Róbert, mivel a TV2 reggeli műsora szépen ment a 18–49-es célcsoportban, 56 ezer ilyen korú néző figyelte az eseményeket. 17,7 százalékot hozott a csatornának, ezzel kiemelkedik a grafikon a többi közül - főként a Tények reggel ideje alatt, ami 27,1 százalékot ért el a célcsoportban. A műsorban az Oscar-díjjal foglalkoztak, láthatóan érdekelte a nézőket, hogy mi zajlott vasárnap este a gálán.
Felfelé tart ezúttal Varga Izabella is, mivel a Barátok közt nyerte február utolsó napját. Az RTL Klub sorozatára 386 ezer ilyen korú néző volt kíváncsi. Népszerű volt még az Éjjel-nappal Budapest, a Dr. Csont és a Fókusz is a korosztályban, a TV2 legnépszerűbb műsora a Tények lett, ezzel az ötödik helyre fért fel.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult a reggel és a délelőtt:
Este így nézett ki a küzdelem:
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen 13,4 százalékkal, a TV2 a második helyen végzett 8,5 százalékkal a 18–49-es célcsoportban. A középmezőnyben ott a F+, a Comedy Central és a Viasat 3, a legnépszerűbb csatornák listáját az M2 és a Story4 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.