Mai Médialiftünkben lefelé tart Mihályfi Balázs, mivel a Jóban Rosszban ismét alulmaradt a konkurenciával szemben, az Éjjel-nappal Budapest töretlenül népszerűbb a 18–49-es célcsoport körében. A TV2 sorozata 12,5 százalékot, míg az RTL Klub fikciós szériája 19,9 százalékot ért el. A fővárosi fiatalok történetét 295 ezer ilyen korú néző figyelte, ezzel a harmadik legnépszerűbb műsor lett.
Szintén lefelé megy Kovacsics Karmen, aki megnyerte ugyan a Felvidék szépe 2016 választást, de a nézettségi versenyben nem teljesített jól a műsor: csupán 0,8 százalékot ért el a vizsgált célcsoportban, ami 8 ezer nézőt jelentett. A Duna TV-n népszerű viszont a Kékfény és a Maradj talpon!, a csatorna ezzel a két műsorral fért fel a legnézettebb műsorok listájára.
Felfelé mehet Szabó Zsófi, aki a Story Extra műsorvezetőjeként hozott jó számokat az RTL Klubnak, a magazinműsor 7,8 százalékot ért el a 18–49-es célcsoport körében - a korosztály vevő a pletykákra, sztárhírekre és kulisszatitkokra. A műsor jó helyen, a Híradó előtt megy, amiért még többen átkapcsolnak, az éppen tévézők 18,7 százaléka nézte az aktuális adást.
Mutatjuk grafikonon is, hogy alakult a reggel és a délelőtt. A Mokka továbbra is erős a vizsgált célcsoportban, a TV2 reggeli műsorának nincs ellenfele.
Délután már élénk a többi csatorna is, a 18–49-es korcsoport kedveli a F+, a Cool és a Viasat3 kínálatát is a TV2-é és az RTL Klubé mellett.
Este egyértelmű az RTL Klub fölénye, a hírműsorok után nyílik szét az olló, a többség az Éjjel-nappal Budapest-et választja a Jóban Rosszban-nal szemben.
A csatornák versenyéből az RTL Klub került ki győztesen a 18–49-es célcsoportban, a TV2 a második helyre fért fel 7,8 százalékkal. A legnépszerűbb csatornák listáját a Duna TV, a Story4 és az M1 zárja.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.