A válaszadó magyarok 3 százaléka fizet online szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni.
"Napjaink összetett médiakínálatában a videoprogramokat letöltésre kínáló szolgáltatók növekedése a média minden szereplője számára kínál lehetőségeket" – jelentette ki Megan Clarken, a Nielsen termékfejlesztési elnöke.
"Mind a közönség, mind reklámozók és tartalomszolgáltatók számára előnyt jelent, ha mélységében is ismerik nem csak a fogyasztók nézettségi dinamikájának változásait, hanem azt is, hogy miért változik. Két dolog soha nem volt annyira érvényes, mint manapság:
Mindig a tartalom lesz a király, és a fogyasztók egyre jobban igénylik, hogy irányítsák, igényeikhez igazítsák a nézés élményét.
Azok a tartalomszolgáltatók, akik mind a két fronton kiemelkedőt nyújtanak, előnyös helyzetbe kerülnek".
A Nielsen globális kutatása során összesen több mint 30 ezer internethasználót kérdeztek meg hatvanegy országban, hogy felmérjék a VOD nézés és reklámozás módjait. 65 százalékot érnek el a megkérdezettek közt azok, akik néznek valamilyen igényük szerint letöltött rövid vagy hosszú videó tartalmat.
Amíg a válaszadók 68 százaléka azt mondja, hogy nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, addig egyharmaduk megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát.
Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni.
Jelenleg a média környezetének egyetlen szilárd jellemzője a folytonos változás.