Több mint 120 fő részvételével végzett kutatást a FilmBox Magyarországon. A válaszokból kiderül, hogy új trend van kibontakozóban a lineáris tartalomfogyasztás piacán nem csak a filmnézéssel töltött időt illetően, de az eszközök megválasztásával és a nyelvi preferenciákkal kapcsolatban is.
A felmérés résztvevőinek 55%-a kevesebb, mint 3 órát tölt a TV csatornák által kínált műsorok nézésével, és egyre többen vannak azok is, akik egyáltalán nem néznek televíziót. Ráadásul az utóbbi csoportba túlnyomó részt (32%) a fiatal korosztályhoz tartozó, 18-29 év közötti válaszadók tartoznak.
A kérdőívet kitöltők jelentős része már tipikus multiscreen fogyasztó, azaz egy időben néznek sorozatot a laptopon, chatelnek a barátaikkal az okostelefonjukon és figyelik a közösségi portálokat a táblagépen. A 30 év felettiek nagyobb arányban használnak táblagépet tévéműsorok, filmek nézésére, mint a fiatalabbak,akik még mindig inkább az asztali számítógépet vagy az okostelefont részesítik előnyben. A laptopot viszont jellemzően azok választották, akik naponta átlagosan 3-8 órát, vagy 8 óránál több időt töltenek sorozat- és filmnézéssel.
A felmérésből kiderült, hogy
a magyar háztartások többségében (64%) még nem található meg az okostévé,
és akiknek van, azok sem ismerik teljességében az eszköz nyújtotta funkciókat.
Leggyakrabban filmrögzítésre használják vagy interneteznek rajta, de azon belül is a YouTube applikáció a legnépszerűbb. A legtöbben a Netflixet jelölték meg, mint olyan online videótárat, ami ismerősen cseng számukra, de harmadik helyen végzett a FilmBox Live, a FilmBox saját VoD szolgáltatása is.
Bár a megkérdezett, 18-29 éves korosztályba tartozó válaszadók több, mint fele néz filmet eredeti nyelven magyar felirattal, azért a válaszadók többsége (61%) továbbra is a magyar szinkront részesíti előnyben.