Szombat este elindult A Dal, Magyarország dalválasztó show-ja. A verseny első fordulóját 580 ezren követték és több mint egymillió néző kapcsolt a műsorra,
ezzel a hétvége legnézettebb műsora volt a közmédia kínálatában.
Szombaton A Dal műsoroldalát 28 ezer egyedi felhasználó tekintette meg, akik átlagosan 18 percet töltöttek az oldalon, majd vasárnap ehhez a táborhoz további 18 ezer egyedi felhasználó csatlakozott, őket elsősorban a produkciók és egyéb extra videók érdekeltek, ahogy A Dal hivatalos You Tube csatornájának nézőit is. A Dal Kulisszában közvetlenül a showt követően 169 ezer ember volt kíváncsi a kulisszatitkokra - közölte az MTVA.
Az élő adást online, vagyis a mediaklikk.hu weboldalon keresztül több mint 14 ezer egyedi felhasználó követte: ebből kb. 1200 látogató közvetlenül A Dal műsoroldalán, míg 13 ezer felhasználó a megszokott mediaklikk.hu/duna-elo oldalon keresztül követte élőben az interneten az első válogató show-t. Szombat este 69 ezer regisztráció érkezett online.
A műsor első válogatóján egészen pontosan 99 681 szavazat érkezett az adás alatt.
A második helyre a Garsztroangyal került szombaton, Marcsi gasztrokalandjait 534 ezer néző követte. Az M2 ismét jól szerepelt a hétvégén szombaton a Grimm legszebb meséiből - A halász meg a felesége című rész 133 ezer nézőt vonzott.
Vasárnap a Magyarország szeretlek! című szórakoztató show műsor szerepelt a legjobban 357 ezer nézőjével. Az M2 műsorán a Grimm legszebb meséiből - Rigócsőr király 147 ezer nézőt vonzott, ugyanennyien látták délelőtt a 2012-ben készült Tüskevár című családi filmet.
A köztévé gyerekcsatornája pénteken 18,3 százalékos, szombaton 7,4 és vasárnap 9,3 százalékos közönségarányt ért el. Ezzel pénteken és vasárnap első, szombaton második volt a gyerekcsatornák között a 6-tól 20 óráig tartó műsorsávban, a 4-12 évesek körében.
A péntek legnézettebb műsora a Maradj talpon! volt a köztévé műsorán 356 ezer nézővel, 342 ezren követték a Végtelen szerelem című török sorozatot, amely ezzel az eredménnyel a nap második helyezettje lett. A hétköznaponként újra jelentkező Szomszédok című sorozat pénteki részét 133 ezer néző látta az M3 képernyőjén.
Mivel a közmédia a közszolgálati feladatai alapján a teljes társadalom számára kínál tartalmakat, a nézettségi és elérési adatokat a teljes népességre vonatkozóan teszik közé. A Nielsen mérése alapján ez a 4 éves és annál idősebbek köre - közölték.