„Bocsánatot kérünk mindazoktól, akiket megbántottunk, nem szerettünk volna megsérteni senkit, semmiképpen nem volt célunk a gyógyult és jelenleg küzdő betegek támadása. A Magyar Rákellenes Liga 26 éve a daganatos betegekért küzd és ez így lesz a továbbiakban is. A filmet levettük a honlapunkról és a Facebook oldalunkról" – írta közleményben a társaság.
Az erős emóciókat kiváltó filmecske miatt szerették volna tisztázni a Magyar Rákellenes Liga üzenetét: „Többen, önerőből felfedezett, immáron sikeresen gyógyult személyek támadásnak vélték a reklámunk figyelemfelkeltő tartalmát. Tekintettel arra, hogy ennek az évnek a mottója az egyén és a társadalom felelősségének hangsúlyozása, ezért ennek
a reklámnak a célja a magyar társadalom megszólítása.
Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás - hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni" – írják.
Úgy vélik, a célközönség a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek több csoportja, akik figyelmét csak erősebb üzenettel lehet elérni. Megjegyzik továbbá, hogy az ingyenes szűrővizsgálatok részvételi aránya csak 40% körüli, de a panaszt okozó daganatok 70%-a már áttétes. „Tegyünk együtt a szűrővizsgálatokon való részvételért! Megértésüket és az önöktől kapott Második Esélyt köszönjük!" – írta a Liga, amely jót akart, de túl drasztikus módon.
A vitatott és sok emóciót kavart kisfilmet itt találja.