Sokkal nézettebb az átlagos hírtévéknél az M1

MTVA székház
Budapest, 2014. december 19. A Duna World Televízió logója a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) óbudai, Kunigunda utcai székháza és gyártóbázisa előtt. MTVA Fotó: Zih Zsolt
Vágólapra másolva!
2015. március 15-én indult Magyarország közszolgálati hírtelevíziója, az M1 Aktuális csatorna.
Vágólapra másolva!

Az M1 nézettebb, mint egy átlagos hírcsatorna: míg a nemzetközi összehasonlítás azt mutatja, hogy a nagy és az európai hírtelevíziók átlagos közönségaránya 1 százalék körüli, az M1 ezt jelentősen túlteljesíti, Európában csak a dán és a cseh közszolgálati hírcsatorna előzi meg – közölte az MTVA.

Az eddigi rekord 2016 szeptemberéhez köthető, ebben a hónapban az M1 6 százalékot ért el, főképp a röszkei események miatt, a következő két hónapban pedig 4%, majd 3% fölött maradt tartósan. A 2016-os év során éves átlagban 3,3%-os közönségarányt ért el a csatorna, 2017 januárban nőtt, akkor 4,2%-ot szállított.

25% körüli az elérés

Elérésben is jól teljesít az M1. Indulása után, a március 15-31. közötti időszakban 25,1%-os elérése volt, azaz naponta a 4 évesnél idősebb népesség negyede kapcsolt a csatornára. A szeptemberi röszkei események hatására ez az arány tovább nőtt 26,6%-ra (2 millió 400 ezer fő átlagosan), majd a következő két hónapban 23%-ra csökkent, illetve 2016. márciusig is 20% fölött (a népesség ötöde) maradt.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) óbudai, Kunigunda utcai székháza és gyártóbázisa Forrás: MTI/Zih Zsolt

A 2016-os év során 19 és 24,3% között volt a csatorna napi elért közönsége. 2017 januárban ismét közel 25% lett, majd februárban 21,5% -ra csökkent. Mint televíziós hírcsatorna, az adatok változása a szezonalitással, és a rendkívüli hírekkel magyarázható.

Hány percet maradnak?

Ezekben az adatokban is megmutatkozik a rendkívüli hírek jelentősége. Míg az induláskor 43 percet töltöttek a nézők az M1-en, addig 2015 szeptemberében majdnem egy órát töltöttek az M1 előtt.
Az M1 előtt eltöltött idő azóta kicsit visszacsökkent, de 2017. februárjában is átlagosan 50 percen át nézi egy néző az M1-et - vagyis az indulás óta egy emelkedő trend látszik az M1 percalapú nézettségében.

Az M1 különböző sávjainak nézettsége a váltás után.

Az M1 nézettségének alappillérei: a három legnézettebb időszak a reggeli híradók sávja, a Híradó délben és a 19.30-as híradó sávja. Ezen kívül az indulási időszakhoz képest egyre markánsabban kirajzolódnak az óránkénti híradások, és a 18:00-as híradó is.

Az M1 idei (2017. február 6. és március 4. közötti) eredményeit az indulást követő 4 héttel összehasonlítva (2015. március 16 és április 12) erősödött a Híradó délben nézettsége, a reggeli híradók közül pedig a hetes és a nyolcas is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!