Napjaink egyik legnagyszerűbb horrorsorozata kétségkívül az Amerikai Horror Story, a műfaj kedvelőinek egyik nagy kedvence, de – ahogy az várható is volt – nem sikerült egyforma minőséget produkálni évről évre. Nem a képi megvalósítással van a probléma, sokkal inkább azzal, mennyire izgalmas az alaphelyzet, ebből mit hoznak ki nagyrészt ugyanazon színészek, milyen horrorklisét hogyan építenek be a történetbe, és az sem mindegy, tényleg szorongató, dermesztő részeket látunk-e, vagy csak megszokásból ijesztgetnek a készítők.
A Moviepilot vállalkozott arra, hogy rendet vág az évadok közt. Szakírójuk szerint a Hotel lett a leggyengébb, mi ezt végignéztük: Lady Gaga kiválót nyújtott benne, az alapsztori is rendben volt, ugráltak is az időben, a vámpírokkal sem volt baj, de 12 részben rettentő vontatott lett, épp elég lett volna a megírt történet egy hatrészes minisorozatra.
A listán a Freak Show lett az ötödik, azaz a második leggyengébb, a kétfejű nő és a gnómok, törpék ellenére, épphogy megelőzte ezt a Roanoke, amely kissé formabontó módon, dokumentarista eszközökkel mesélt el egy sztorit. A Deadline-nál az első évad, a Murder House lett a 3. legjobb, de ennél furább, hogy a boszorkányokkal foglalkozó, gyakran nem rémisztő, hanem rémes Coven lett a második. Utóbbit szinte nem is lehetett komolyan venni, néha paródiába fordult, ami nem tesz jót egy horrornak.
A legjobb évad viszont sokak szerint a második lett, az Asylum, amely nagyrészt egy elmegyógyintézetben játszódott, és volt benne szadista apáca, pszichopata sorozatgyilkos, továbbá náci háborús bűnös, aki orvossá lett a diliházban. És akkor még nem is beszéltünk a sötét kertben garázdálkodó furcsa lényekről!
Látta? Szavazzon!