Több mint 100 reklámmal találkozunk naponta a tévében

tévézés, tévénéző, tévé
Smiling man watching interesting movie
Vágólapra másolva!
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján 2017 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 25 percet töltött a tévékészülékek előtt, mindössze 1 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. A képernyők előtt töltött időnk egyharmadát sorozatokra, vígjátékokra és akciófilmekre fordítottuk. 
Vágólapra másolva!

2017 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 25 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely 1 perccel kevesebb, mint az előző év ugyanezen időszakában.

A 4-17 évesek tévénézéssel töltött ideje 2 óra 50 perc volt, ami szintén 1 perces csökkenés 2016 második negyedévéhez képest, ugyanakkor a 18-49 éves korcsoport átlagosan 3 óra 18 percet tévézett, ami 11 perccel kevesebb, mint tavaly.

Az 50 évnél idősebbek naponta átlagosan 6 óra 10 percet tévéztek az év második negyedében, amely 9 perccel több, mint egy évvel korábban.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

Az időeltolásos tévénézésre irányuló mérések szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1,3%-át, átlagosan 3,5 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2017 második negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1,1 illetve 1,7 százalékát töltötte késleltetett tévés tartalom fogyasztásával, az 50 év felettieknél ez az arány 1,2% volt.

A szórakoztató csatornák vezetnek

Az általános szórakoztató csatornák csoportjának együttes részesedése – amely 2017-től már a TV2, RTL Klub, M3, Duna TV és Duna World csatornákat is magában foglalja – 50,7% volt, tehát a napi átlagos tévénézési idő felét ezekre a csatornákra fordították a nézők. A második helyre a filmcsatornák csoportja került 11,1%-os részesedéssel, míg a harmadik helyezés a hírcsatornáké, melyek az M1 csatornával kibővülve együttesen 8,3%-ot mondhattak magukénak az idei második negyedévben.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak.

A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 9,5%-os volt, és a sugárzott mozifilmek több mint felét akciófilmek illetve vígjátékok tették ki.

A tévénézési időből a filmek 16,2%-ban részesedtek, melyből 10%-ot az akciófilmek és vígjátékok mondhattak magukénak. A "nem zenés fikció" kategóriájába sorolt műsorok 30,3%-ban részesedtek a sugárzási időből, melynek kétharmadát sorozatok és szappanoperák alkották, a fennmaradó harmad nagyrészt animációs filmekből állt.

Több reklámot láttunk, mint tavaly

A reklámok naponta átlagosan 6,06 millió főt értek el 2017 második negyedévében, amely 212 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban, ugyanakkor az egy főre jutó napi átlagos reklámnézési idő 26-ról 29 percre növekedett, és egy fő naponta átlagosan 104 reklámfilmet tekintett meg: tizenkettővel többet, mint 2016 második negyedévében.

Forrás: Nielsen Közönségmérés

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a sör került, második a puding, tejalapú desszert, a harmadik helyen pedig a szénsavas üdítő termékosztályának televíziós hirdetései állnak 2017 második negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!