A Trónok harca stábja a háttérmunkát elismerő, szakmai díjat kapott a brit filmes és tévés akadémiától, vagyis a BAFTA-tól, a DigitalSpy ennek kapcsán faggatta ki a sorozat látványtervezőjét, Deborah Riley-t a munkájáról.
Mint kiderült, a szakembernek az épített helyszínek közül Sárkánykő várának trónterme volt a személyes kedvence, szerinte igazán eredeti teret sikerült ott létrehozniuk.
A szívéhez közel áll Meereen trónterme és az Arcok csarnoka is: előbbi volt az első saját építménye a nagyobbak közül, utóbbinak a megvalósítása rengeteg kreativitást igényelt, logisztikai problémákat is meg kellett oldaniuk.
Riley a legköltségesebb és legidőigényesebb munkaként az Arcok csarnoka elkészítését nevezte meg, mint mondta, 600 maszkot kellett elkészíteniük, ami irtózatos mennyiségnek tűnt – szerencsére nem kellett mindegyiket egyformán részletesen kidolgozniuk, azok lehettek elnagyoltabbak, amelyeket csak távolról mutatott a kamera.
A beszélgetésből az is kiderült, hogy honnan jött az egyes díszletek ötlete, Meereen piramisait például Frank Lloyd Wright munkássága inspirálta, ő az 1920-as években a maja építészet látványelemeit vette át a saját terveihez.
Sárkánykő trónterméhez Michele Clapton jelmeztervező korábbi kosztümje adta az alapot, Daenerys egyik ruháján már jól ki voltak dolgozva a sárkányos motívumok.
Riley számára emlékezetes volt még az a jelenet, amikor Joffrey esküvői tortájából élő galambok szálltak ki:
Elárulta, hogy ennek látványos megvalósításához ventilátorokat kellett a torta alá szerelniük, hogy a madarak egyből felrepüljenek, amint Joffrey (Jack Gleeson) szabad utat vág nekik.