Tíz produkció mérkőzött meg az első elődöntőben a közmédia dalválasztó show-jában, A Dal 2021-ben, a versenyzők ezúttal akusztikus formában, áthangszerelve adták elő a dalukat.
Az adásban átadták a 2021 felfedezettjének járó díjat Katona Petrának, extra produkcióként pedig egy eddig nem látott formáció lépett fel, az egyik zsűritag, Ferenczi György és zenekara, a Rackajam ugyanis Janicsák Vecával egészült ki az estére. A versenyprodukciókat Ferenczi mellett Vincze Lilla, Nagy Feró és Mező Misi értékelte, pontozta az alábbiak szerint.
Ferenczi György nagyon szerette az előadást, jobban is tetszett neki az akusztikus verzió, mint a korábban hallott: rendkívül ötletesnek tartotta a hangszerelést, csak egy kis kritikai megjegyzése volt. Mező Misi is gratulált a duónak, szerinte egy szál akusztikus gitárral is működött volna a dal, tíz pontot adott rá. Vincze Lilla csodálatosnak, izgalmasnak, újszerűnek nevezte az előadást, Dárdai Blankát és az énekesek közötti kommunikációt méltatta. Nagy Feró is az énekesnő teljesítményét emelte ki, de szerinte "női soviniszta" volt a dal, szerinte a nőt nem azért teremtette az Isten, hogy senkié se legyen.
Ferenczi György gratulált a srácoknak, a basszusgitáros játéka tetszett neki a legjobban – az akusztikus verzió viszont csak félig sikerült szerinte, lehetett volna még dolgozni rajta. Mező Misi a zenekar által cipelt plüssmackókon élcelődött, ő is úgy hallotta egyébként, hogy a fiúk nem nagyon játszottak még akusztikus hangszereken – a dinamikát viszont dicsérte. A bandának a legtöbb pontot Nagy Feró adta, Savanyú Jóskáknak nevezve a zsűritársait.
Vincze Lilla alig jutott szóhoz, miután gyönyörű, klasszikus dalt hallott, a finom zenei párbeszédet méltatta a hangszerek között, nagyon technikásnak tartotta az előadást. Nagy Feró is "picit elájult" a produkciótól, szerinte az énekesnő lélekkel, nagyon szépen oldotta meg a feladatot. Mező Misi egy Coppola-filmben érezte magát, ismét tíz pontot adott. Ferenczi György megköszönte a Kansas City-bluest és a zenekar teljesítményét, nála kilenc pontot ért a produkció.
Mező Misinek tetszett, hogy "nem spilázták" túl a zongoraszólót, szerinte igazán a srácok világa volt, amit a színpadon láttunk. Ferenczi György más véleményen volt, jobban "megrázta" volna a produkciót, hosszabbra vette volna a zongoraszólót is – emellett pedig a dal közepét kritizálta, amit üresnek tartott, a két szólistát viszont dicsérte. Ehhez képest Ferenczi és Mező Misi is kilenc pontot adott, ahogyan Vincze Lilla is, aki csak méltatni tudta a produkciót – a statisztikát végül Nagy Feró rontotta a maga nyolc pontjával.
Nagy Feró arról elmélkedett, hogy a rockzenekarok általában nehéz helyzetbe kerülnek, ha akusztikus verzióban kell játszaniuk, de a srácok szerinte jól megoldották ezt – egyedül a tájszólást kifogásolta. Vincze Lilla szerethető, tehetséges fiataloknak tartotta a Mudfieldet, a mostani produkciót viszont kicsit bátortalannak tartotta, "mívesebb" előadást várt volna. Mező Misi megvédte az énekes tájszólását, a fellépést viszont "megúszós"-nak tartotta, szerinte a fiúk nem vették elég komolyan a feladatot.
A vastaps után Vincze Lilla értékelt, csillagközi varázslónak nevezte az énekest, nagyon élvezte a produkció felépítését, dinamikáját, szerinte BariLaci hangban és hangszerelésben is brillírozott. Nagy Feró csillagos ötöst adott a produkcióra, fantasztikus csávónak tartotta a versenyzőt. Ferenczi György szerint a zenekari muzsikálás igazán szabaddá tette az énekest, tíz pontot adott neki – ahogyan Mező Misi és Vincze Lilla is, egyedül Nagy Ferónál ért csak kilenc pontot az előadás.
Ferenczi György megköszönte a dalt, majd szakmázott egy sort, a fiatal zenekarok okulására arról elmélkedett, hogy mitől lesz egy produkció igazán akusztikus: szerinte ebből a szempontból Szabó Leslie megoldása példaértékű volt – az eredetileg is akusztikus, egy szál gitáros verziót ugyanis kilenc zenészre dolgozta át Kulcsár Attilával. Nagy Feró úgy vélte, kevés olyan hangú énekes van Magyarországon, mint Leslie, nyolc pontot adott. Vincze Lilla is nagyon szerette a versenyző világát, elvarázsolta a hangszerelés, a szöveget viszont kevésbé tartotta kidolgozottnak.
Mező Misi gratulált a két vendégzenész, Kontor Tamás és Saïd Tichiti kiválasztásához, de a prozódiáról nem kívánt beszélni. Vincze Lilla egy békehimnusznak tartotta a szerzeményt, kilőtte volna a Marsra is afféle üzenetként, ha lehetett volna: szerinte az este dalai közül ennek volt a legjobb szövege, ennek megfelelően tíz pontot adott – ahogyan aztán Nagy Feró is. Ferenczi György visszaidézte, amiről Szabó Leslie kapcsán beszélt, szerinte a srácok hiába játszottak akusztikus gitáron, maga a hangzás inkább volt elektronikus.
Ferenczi Györgynek elég volt a muzsika, nem hiányzott neki semmilyen díszlet, szerinte az énekesnő ráadásul komolyan vette az "akusztikus verzió" fogalmát is, a Kaukázussal ellentétben. Mező Misi kiemelte, hogy Petra vokalistaként kezdte, így remek volt a vokál is, a mezőnyből őt ez a dal repítette a legmélyebbre lelkileg. "Petra, én még mindig szeretlek" – mondta Nagy Feró, majd tíz pontot adott, Mező Misi és Ferenczi György szintén. Vincze Lilla is csodálatos lénynek nevezte a versenyzőt, de csak rajta múlt, hogy nem lett meg a maximális pontszám.
Nagy Feró hiányolta az "őserő"-t, szerinte szétesett a produkció: akusztikus formában nagyon sűrűnek érezte, hiányolta azt is, hogy nem érzett magában késztetést a táncolásra. Vincze Lillának is jobban tetszett az eredeti hangszerelés, ő sem érezte a felszabadultságot, pedig a háttérben zenélő Cimbalibandet remeknek tartotta – az akusztikus verzió koncepcióját azonban korántsem. Az énekesnő végül hét pontot adott, a többiek mind nyolcat.
A zsűri pontszámai alapján az első három helyezett, vagyis BariLaci, Katona Petra és a Kaukázus automatikusan továbbjutott, a közönségtől pedig a Mudfield kapta a legtöbb szavazatot, így ők is mehettek tovább a döntőbe.
Az összes versenydalt – a már kiesetteket is – meg tudja hallgatni itt.