"Eddig bírtam, visszavonulok. Ez a vizsgálat és az, hogy mindenféle hazugnak neveznek, most padlóra küldött, és innen már nem tudok felállni" - mondta a napokban Schobert Norbi.
A GVH szombaton tudatta egy közleményben, hogy Schobert Norbi cégét vizsgálták, ennek eredményeként arra jutottak, hogy a Norbi Update termékek forgalmazója több szempontból is megtévesztette a fogyasztókat, többek között a termékek hatásáról, összetételéről, illetve a diéták eredményességéről szóló reklámokban.
A GVH szakemberei egy évig vizsgálták a céget, összesen 280 videóbejegyzést néztek át, és úgy ítélték meg, hogy a ezek megalapozatlanul hirdették az Update termékeket egészségre ható, valamint betegségek megelőzésére, kezelésére alkalmas áruknak – például hogy elmulasztják a cukorbetegséget vagy a magas vérnyomást.
A VIZSGÁLAT SZERINT A MEGTÉVESZTŐ, EGÉSZSÉGGEL KAPCSOLATOS ÁLLÍTÁSOK EGYÚTTAL MEGSÉRTETTÉK AZ ÉLELMISZEREK REKLÁMOZÁSÁRA VONATKOZÓ UNIÓS SZABÁLYOZÁST IS.
Norbi cége együttműködött a hatósággal, elismerte a jogsértést, amivel 40 millió forintra mérsékelte a bírságot. Norbi Facebook-oldalán hosszú bejegyzésben reagált a vizsgálat és a bírság hírére.
Korábban egy interjúban említette már, hogy a visszavonulásával nem fog megszűnni az Update, csupán nem ő lesz a „frontembere". Most az Update hivatalos Facebook-oldala is megerősítette ezt, egy rövid posztban számoltak be a márka további sorsáról.
Tisztelt Ügyfeleink! Norbi visszavonult a kommunikációtól, de attól az Update márka megmarad.
30 év munka eredménye..." - olvasható a bejegyzésben.