Bonnie és Clyde, Kínai negyed és a Hálózat. Csak néhány film, ami világsztárrá tette Faye Dunaway-t és Hollywood királynője lett a hetvenes években. A most 83 éves színésznő már csak ritkán dolgozik és túlzott plasztikamániája sajnos eltorzította régi szépségét. Ha valaki feltenne Hollywoodban egy körkérdést, hogy melyik színészt utálják a legjobban és a legtöbben, elég esélyes hogy toronymagasan a sztár neve jönne ki. Hogy miért? Nos, ahhoz egy újabb hollywoodi titoknak a mélyére kell ásnunk.
A színésznő a hatvanas évek végén futott be a Thomas Crown-ügy és a Bonnie és Clyde című filmekkel. Azonnal sztár-státuszba került és a világ leghíresebb rendezői tolongtak a kegyeiért. Pedig állítólag az akkor még csak huszonéves Dunaway már akkor sem volt könnyű eset. A gondok a hetvenes években jöttek, amikor a színésznő már komoly díva-allűrökkel küzdött:. állandóan késett, nem tudta a szövegét, hisztiket vágott a smink vagy a ruhák miatt, hosszú órákig állt miatta egy-egy forgatás. A hisztik mögött azonban ennél súlyosabb probléma is adódott: Dunaway komoly drogfüggő volt a hetvenes években. Morbid módon ebben még semmi "újdonság nem lenne" mivel sajnos számos világsztár küzdött hasonló gondokkal, de valahogy Dunaway viselkedése még a sokat edzett filmeseket is komolyan kiakasztotta.
Dunaway a mai napig állítja, hogy élete legjobb filmhe a Kínai negyed. Valóban egy filmtörténeti mestermű, és 50 évvel a bemutatója után is jól működő krimi, amiben Jack Nicholson volt a partnere, a rendező pedig Roman Polanski volt. A drogfüggő színésznő állandóan késett, sose tudta a szövegét, de amire magához tért, körülbelül minden egyes kötőszóról tudni szerette volna, miért került bele a forgatókönyvbe. Polanski egyszer állítólag elüvöltötte magát a forgatáson és az mondta:
Mondd el a kib*szott mondataidat és a fizetésed a motivációd! – hangzott el a híres mondat.
A kapcsolatuk tovább romlott, egyszer állítólag megtépte a színésznőt, sőt létezik egy andekdota, miszerint egyszer annyira vállalhatatlan állapotban jelent meg, hogy fel is pofozta az alakításáért az Oscar-jelölt dívát.
Hasonlóan nehéz körülmények között született meg a Hálózat című film, amiben Dunaway egy törtető, nimfomániás tévés producert alakított, viszont az Akadémia egy Oscarral jutalmazta a játékát. A néhai Bette Davis mondta róla a hetvenes években, hogy nála felkészületlenebb, modortalanabb színésznővel még sosem találkozott a pályája során, és minden egyes napot gyűlölt, amikor egy légtérben kellett lennie a még mindig drogfüggő színésznővel. 1980-ban fordult a kocka: Dunaway megcsinálta az Anyu a sztár című, sokak szerint klasszikus, sokak szerint botrányos életrajzi filmet Joan Crawfordról. A bukás véget vetett a karrierjének, bár negyven éve folyamatosan dolgozik, de kisebb szerepekben látni csak. Egy sikeres drogrehab után a díva-allűrjeiből visszább vett, de ekkor már mindegy volt: a nagy szerepek elkerülték.
Utolsó nagy "cikis" pillanata a 2017-es Oscar-díjátadó volt, ahol nem vette észre, hogy rossz boríték van a kezében, így Warren Beatty társaságában a Kaliforniai álom című filmet hirdette ki a legjobb filmnek, pedig valójában a Holdfény lett.
Ha szeretne többet tudni egy igazi díva életéről, akkor a MAX-on megtalálható a Faye című dokumentumfilm.