A művelet révén 5 kilométerrel kerül közelebb egymáshoz Moszkva és Szentpétervár - vasútvonalon.
A legenda szerint másfél évszázaddal ezelőtt I. Miklós cár jelölte ki a nyomvonalat úgy, hogy vonalzóval húzott egyenest Moszkva és Szentpétervár között - csak éppen a fenség körme kicsit átlógott a líneán, és a ceruza megugrott. Az uralkodónak állítólag senki sem merte észrevételezni e kis ügyetlenséget, és ezért a vasútépítők híven követték a cár ujjának vonalát.
Az orosz vasúti minisztérium ennél műszakibb magyarázattal szolgál: a 150 évvel ezelőtti mozdonyoknak még megoldhatatlan akadályt jelentettek a nagyobb emelkedők és lejtők, ezért kényszerültek kerülőre a vasút építésénél. Most azonban, amikor már hetente egyszer több mint kétszáz kilométeres sebességre képes "szuperexpressz" is közlekedik a pályán, alig négy óra alatt gyűrve le a Moszkva-Szentpétervár távolságot, időszerűvé vált a kacskaringók felszámolása.
A "körömlevágás", illetve a pálya kiegyenesített nyomvonalon megépített szakaszának forgalomba állítása miatt szerda éjjeltől legalább 24 órára leállítják a forgalmat.