Minderről Barabás Tibor, a kisvasutat üzemeltető Gemenc Rt. rakodó-, hajó- és vasúti erdészet vezetője adott tájékoztatást. Mint mondta, az ország leghosszabb személyszállításra is használt erdei kisvasútja május elsejétől október közepéig hétvégenként három, hétköznapokon pedig két retúr járattal közlekedik Pörböly és Bárányfok megálló között.
Barabás Tibor beszámolt arról, hogy a dunai áradás óta az erdő még nem száradt fel teljesen, a helyreállítási munkálatok miatt a vonatok több helyen a szokásosnál lassabban közlekednek majd. Június elsejéig nem is indítják el a kisvasút népszerű gőzmozdonyát és a nosztalgia kocsit, mert fennáll a veszély, hogy nagy súlyuk miatt megsérül a sínpálya.
Az erdészetvezető emlékezetett arra, hogy az árhullám mintegy 17 millió forintos kárt okozott a kisvasútban. A víz elmosta a töltéseket, megrongálta a betonaljakat és nagy mennyiségű törmeléket, szemetet hordott a sínekre.
A pálya emiatt áprilisban csak hat kilométeres szakaszon volt járható, de a gőzerővel folyó helyreállításnak köszönhetően szerdától már teljes hosszában biztonságosnak mondható.
A kisvasút népszerűségét mutatja, hogy 2000-ben 76 ezer, tavaly pedig 78 ezer látogatója volt. A Gemenc Rt. idén mintegy 80 ezres utasforgalmat tervez.
Ajánlat:
A területet kezelő Gemenc Rt. oldala
A Gemenci-erdő a Duna-Dráva Nemzeti Park része
Korábban az [origo]-ban:
1500 vad fulladt meg a gemenci erdőben
2002.04.16. A Duna márciusi áradása következtében mintegy 1500 vad pusztult el a gemenci erdőben, ahol a víz által okozott károk meghaladják a 100 millió forintot.