A startot egy hónappal korábbra tervezték, de műszaki gondok miatt többször halasztották. Szerdán éjjel, közép-európai idő szerint 23.39-kor azonban végre útnak indult a Boeing új generációs rakétacsaládjának első képviselője. 37 perccel a start után a hordozóeszköz által szállított hasznos teher, az Eutelsat W5 nevű európai távközlési műhold rendben a kijelölt pályára állt.
Az MTI információi szerint az amerikai védelmi tárca félmilliárd dollárral támogatta a Delta 4 fejlesztési programját, akárcsak amerikai vetélytársát, az orosz hajtóművekre építő Atlas V fejlesztését (Lockheed Martin). A tőkeinjekciók célja, hogy az Egyesült Államok a maiaknál gazdaságosabb hordozórakétákkal rendelkezzen a jövőben. Ezzel a kereskedelmi célú rakétaindítások piacán is versenyképesebbek lehetnek majd az amerikaiak.
Mint arról az MTI beszámolt, a csaknem 60 méter hosszú Delta 4 amerikai fejlesztésű hajtóműve - az első az űrrepülőgépes program elindulása óta - másodpercenként egy tonna folyékony üzemanyagot fogyaszt az emelkedés első szakaszában. A Boeing nem kívánta részletezni, mennyibe került a Delta 4 startja, s azt sem fedte fel, mennyit költött összesen az új hordozórakéta - illetve a 17 millió lóerőt kifejteni képes, hidrogén-üzemanyagú hajtómű - kifejlesztésére.