A gépről lejövő telemetriai adatokból a szakértők másodpercre pontosan rekonstruálták, hogyan léptek fel egymás után a problémák a gép bal szárnyában és bal oldali futómű aknájában. Az animáción nyomon követhető, hogy az összesen 26 érzékelő hogyan mondja fel egymás után a szolgálatot.
Mint ismeretes, a szenzorok először hőmérséklet-emelkedést jeleztek, majd el is hallgattak, akárcsak a végén a keréknyomást jelző érzékelők. Ugyanakkor az ún. elevonok (kombinált csűrő- és fékszárnyak) is automatikusan működésbe léptek, hogy ellensúlyozzák a megváltozott repülési jellemzőket. Mindennek oka a legutóbbi álláspont szerint az volt, hogy egy résen át forró levegő áramlott a szárny belsejébe és a futómű aknájába, s szó szerint elégette az érzékeny szerkezeteket.
Az animáció felső részén az idő látható (GMT-ben, ami egy óra eltérést jelent a közép-európai téli időszámításhoz képest). A szenzorok zöld színe normális működést jelez, a piros szín a határértékek túllépését, a fekete pedig a szenzorok elnémulását jelképezi. Az animáció hangot is tartalmaz.
A NASA által közreadott anyagból készített animációt Schuminszky Nándor és
Kardos Csaba bocsátotta rendelkezésünkre.