Egy ezer internethasználó megkérdezésével történt felmérés szerint minden negyedik netező bedől az ellenállhatatlanul érdekesnek feltüntetett leveleknek. A Yahoo által május 22-én, szerdán a világméretű Dump The Junk Day - Zúzd le a szemetet nappal összhangban elindított kampány célja, hogy az emberek ne válaszoljanak az ilyen levelekre és ne is küldjék tovább őket ismerőseiknek.
"Felmérésünk szerint a brit internetezők többségének fogalma sincs, hogyan kezelje a spam-áradatot, s ezzel mintegy felük aktívan közreműködik azok továbbjutásában" - nyilatkozta John Webb, a Yahoo Mail nagy-britanniai vezetője.
Illetéktelen behatolás
Becslések szerint az e-mailek 40%-a világszerte nem más, mint gondolkodás nélkül a lomtárba dobandó szemét, az általuk okozott késedelem viszont hatalmas bevételkiesést jelent a vállalatoknak. A felmérés szerint ráadásul a számítógéppel dolgozók számára az ilyen levelek az egyik legidegőrlőbb fölösleges munkát jelentik - őket csak a közlekedési dugók és a túlórázás előzi meg. Ráadásul az ember úgy érzi, mintha olyan illetéktelen behatolás történt volna privát szférájába, ami ellen tehetetlen.
A világ legnagyobb internetszolgáltatói olyan levélszemét-ellenes (anti-spam) programokkal rukkoltak elő, amelyek kiszűrik a nem kívánt levelek érkezését. A Microsoft bevallása szerint naponta 2,4 milliárd spamtől kíméli meg MNS és Hotmail előfizetőit, az AOL pedig több mint 12 céget és magánszemélyt perel egy milliárd levél-szemét elküldéséért. A vállalat egyetlen napon két milliárd nem kívánt üzenetet továbbítását gátolta meg kevéssel maradva csak le a Microsoft által közzétett 2,4 milliárd mögött.