Normális helyzetben a vezetőknek tudniuk sem kell a járművek közötti csendes elektronikus kommunikációról. Általában nem is tudnak, csak ha valami szokatlan történik, veszélyes szituáció alakul ki.
A Honda Tokió melletti tesztközpontjában az Accord japán verziójának bemutatóján hirtelen sürgős üzenet jelent meg a navigációs képernyőn: "figyelem! Jármű közeledik!" Egy másodperccel később motor suhant el az autó előtt. Az elektronikusan továbbított figyelmeztetés (potenciálisan) karamboltól mentette meg a két vezetőt.
A kommunikációt szem előtt tartva, a Honda több új készülékkel rukkolt elő az utóbbi időben. Széles látószögű lézerradarja az útkereszteződést blokkoló, míg egy másik az előttünk hirtelen megálló járműveket deríti fel. Az útkereszteződéseket speciális kamera ismeri fel. Infravörös kamera teszi lehetővé, hogy sötétben is lássuk az embereket és az állatokat. Az előttünk és a mögöttünk lévő kocsikat külső kamera monitorozza.
A GM a négymillió járművében lévő, a vezetők és egy operátor közötti kapcsolatot gombnyomással megteremtő OnStar kommunikációs rendszer továbbfejlesztett változatán dolgozik: a kocsi figyelmezteti sofőrjét, ha más járművek túl közel kerültek. Vagy automatikusan bekapcsolja a féklámpákat. És ez még csak a kezdet.