A TVG-nél is gyorsabb új szuperexpressz a tesztek során 360 km/órás, azaz tervezett normál üzemi sebességével fut a francia keleti nagysebességű vasútvonal egy 170 kilométeres szakaszán, Champagne-Ardenne és Lorraine állomások között. 2007 áprilisában ugyanez a jármű ezen a vonalszakaszon állította fel az 574,8 km/órás vasúti sebességi világrekordot.
A tervek szerint 12 éjszakán át tartó teszteken az Alstom és az Eurailtest mintegy 60 mérnöke vesz részt, és a tesztek alatt több, mint 7500 kilométert tesznek meg az AGV-n. A vonatra felszerelt mintegy 4000 érzékelőtől származó adatokat az Alstom mérnökei elemzik, és az eredmények alapján tesznek javaslatot az új szuperexpressz engedélyeztetéséhez szükséges további beállításokra és műszaki módosításokra.
A feladat most a vonat tulajdonságainak ellenőrzése valós körülmények között, azaz nagyon nagy sebességen, nyitott vasúti pályán, normál üzemi körülmények között. Bizonyos fizikai jelenségeket, például az olyan aerodinamikai és aero-akusztikai jellemzőket, amelyeket egy másik vonat elhaladása vagy a pályamenti tereptárgyak okoznak, ilyen tesztek nélkül nem lehetne megvizsgálni.
Az AGV által kibocsátott üvegházgázok szintje alacsony, mindössze maximum 2,2 g/km utasonként - 13-szor kevesebb, mint egy buszé (30 g), 50-szer kevesebb, mint egy autóé (115 g) és 70-szer kevesebb, mint egy repülőgépé (153 g).
A zajterhelés csökkentése a másik olyan fontos környezetvédelmi szempont, amelyre a mérnökök különös figyelmet fordítottak az AGV tervezése során. Az akusztikai tesztek során antennákat helyeznek el a nyomtáv mentén, és mérik a vonat elhaladásakor hallható zajt. A kocsik vázában, a kabinokban és a folyosókon különböző magasságban elhelyezett mikrofonokkal történő mérésekkel szimulálhatják az utasok által tapasztalt zajt, ülő és álló helyzetben is.
Nézze meg a tesztelésről készített egyik videót!
A négy hétvégés teszt után az AGV-t visszaszállítják Csehországba, ahol befejeződik az engedélyeztetési eljárás.