A képen látható "Kee Bird" egy B-29 Superfortress típusú nehézbombázó repülőgép volt, amely még 1947-ben hajtott végre kényszerleszállást Grönland északnyugati részén. A gépről készült legutóbbi felvételt 2014. május 1-én készítették a Digital Mapping System (DMS) nevű készülékkel. Ez egy nagy felbontású felvételek készítésére alkalmas fényképezőgép, amelyet kutatórepülőgépekre szoktak szerelni. Ilyen eszközt alkalmaz például a NASA P-3 Orion nevű repülőgépe is, amely az "IceBridge" programban vesz részt. A 2009-ben indult programban a sarkvidékek felszínének változásáról gyűjtenek adatokat egészen 2016-ig, az ICESat-2 nevű jégmonitorozó műhold pályára állításáig.
A Kee Bird éppen az Északi-sark felé indult felderítő repülésre, amikor a zord időjárási körülmények miatt kényszerleszállást kellett végrehajania. Bár halálos áldozata nem volt az esetnek, a legénységnek így is három napot kellett várnia a mentőakcióra. Az 1990-es években rajongók egy csoportja megpróbálta újra működőképes állapotba hozni a repülőgépet, tervük azonban kudarcot vallott, amikor a gép lángra kapott. A hózivatarok által betemetett roncs azóta is a jeges felszínen pihen.
Mivel a repülőgép roncsa két kutatási szempontból fontos helyszín – a Humboldt és a Petermann gleccserek - között helyezkedik el, a kutatók gyakran elrepülnek felette. A második fotót Michael Studinger, az IceBridge program vezetője készítette még 2013 tavaszán. A képen látható halvány vonalak a szakértők szerint jegesmedvék nyomai lehetnek, akik ezek szerint meglátogatták a roncsot.