A kutatás (Vorlesestudie 2015) szerint jó vagy nagyon jó osztályzatot kapott az anyanyelvi tantárgyból azoknak a gyerekeknek a 70 százaléka, akiknek naponta olvastak mesét. Az említett korosztályból 2007 óta évente megkérdeztek 524 gyereket és mindegyikük édesanyját.
"A napi meseolvasás akkor is támogatja a gyerekek fejlődését, ha a szülőknek se érettségijük, se felsőfokú végzettségük nincs" - jelentette ki a Simone Ehmig, az Olvasás- és Médiakutató Intézet vezetője.
A tanulmány szerint azok a gyerekek, akiknek rendszeresen mesélnek, szívesebben mennek iskolába.
A kutatásban részt vevő, naponta felolvasást hallgató gyerekek 83 százaléka válaszolta, hogy "nagyon szívesen" jár iskolába. Akiknek ritkán vagy sosem olvasnak fel, azoknak 43 százaléka vélekedett így.
A naponta felolvasó anyák 90 százaléka jellemezte gyerekét tudásra szomjazónak, akik alig vagy sosem mesélnek, azoknak csak 43 százaléka mondta ugyanezt.
Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen mesélnek, érzékenyebbek, empatikusabbak, mások iránt érdeklődőbbek is a tanulmány adatai szerint. A résztvevőket társas tapasztalataikról is kikérdezték, hogy megbizonyosodjanak arról, valóban a felolvasásnak köszönhetők-e ezek a jó tulajdonságok.
A válaszok alapján az említett
pozitívumok az elszigeteltebben élő gyereknél is jelentkeztek.
"A meseolvasással függ össze, hogy a gyerekek társas kompetenciái és közösségi viselkedése is erősödik" - összegezte Ehmig.