A WWF a BCG Digital Ventures vállalattal hozta létre az opensc.com honlapot, amelyen a felhasználók ellenőrizhetik egy termék vagy éttermi étel QR-kódjának segítségével, hogy a választott élelmiszer milyen forrásból származik.
"Könnyűszerrel el tudnak bújni az áttekinthetetlen ellátási rendszerben azok, akiknek termékei fenntarthatatlan módon készülnek. A környezetbarát módon, fenntarthatóan és etikusan termelőknek viszont nehéz magukra felhívniuk a közönség figyelmét" - magyarázta Paul Hunyor, a BCG Digital Ventures ázsiai régiójának illetékese, a fejlesztés ötletét adó helyzetet.
A fogyasztók valamint a viszonteladók is egyre több információt igényelnek a termékekről, azok feldolgozásáról és szállításáról, hogy tisztában legyenek az élelmiszert előállító teljes folyamat zöld illetve etikus jellegével.
Manapság egyre több étterem és élelmiszerbolt-hálózat
igyekszik azzal a reklámmal vonzani a vásárlókat, hogy olyan fenntartható termékeket árul,
amelyek garantáltan nem erdőirtás és rabszolgamunka révén kerülnek az asztalra vagy a polcokra. Az OpenSC platform ötlete 2017-ben fogant, amikor a WWF elindította a tonhalhalászatot követő alkalmazását a Csendes-óceánon.
Az új platform először a halak és a húsok eredetére koncentrál majd, de a következő két évben olyan termékekre is kiterjed majd, mint például a pálmaolaj.
A digitális eszköz környezetvédelmi, társadalmi, emberi jogi szempontokat vesz figyelembe, és a működtetők reményei szerint a fenntarthatósággal foglalkozó testületek, rendszerek, vállalatok és nagy termelők is csatlakoznak majd.
Az ausztrál halászati vállalat, az Austral Fisheries még az idén teljes flottájánál alkalmazni kezdi az OpenSC platformot.
A vásárlók a platformon keresztül megtudhatják, hogy egy halat mikor és hol fogtak, a helyszín fenntartható halászati területen volt-e, és a hal milyen körülmények közé került az ellátórendszerben.
(Forrás: MTI)