A Penn State és a Buffaloi Egyetem kutatóinak csoportja azoknak az embereknek az italfogyasztási szokásait tanulmányozta, akik egész nap másokkal dolgoznak együtt. A vizsgálati csoportba kerültek többek között a szupermarketek eladói, a kórházi ápolónők vagy épp az oktatási intézmények pedagógusai. A szakemberek kapcsolatot találtak a negatív érzelmek elnyomása, az álmosoly és a tettetett boldogság, valamint a munka utáni komolyabb alkoholfogyasztás között.
Amikor ezek a munkavállalók találkoznak az ügyfeleikkel elfojtják és elnyomják az érzelmeiket, ami még stresszesebbé teszi a munkájukat és negatív érzéseket generál
– mondta Alicia Grandey, a Penn State pszichológiai professzora. – Ez nem csak azt jelenti, hogy rosszul érezik magukat, hanem az is, hogy alig várják, hogy egy italhoz jussanak.
A kutatók azt találták, hogy a dolgozóknak minél jobban kell kontrollálniuk a negatív érzelmeket a munkában, annál kevésbé képesek kontrollálni az alkoholfogyasztásukat a munka után.
Már a korábbi kutatások is rámutattak arra, hogy kapcsolat fedezhető fel a szolgáltatóiparban dolgozók és az alkoholfogyasztás problémák között. Grandey szerint ezek a munkavállalók az ügyfelek előtt hamisítják vagy elnyomják az érzelmeiket, és túlságosan kontrollálják önmagukat. Később azonban ugyanezeknek az alkalmazottaknak már nincs sem energiája, sem kedve tovább megjátszani a boldogságot, és ezért az alkoholhoz menekülhetnek.
Amikor a munkánk része a mosolygás, az első hallásra talán nagyon pozitív dolognak hangzik, ám a nap végén rendesen megcsapolhatja az energiatartalékokat
– magyarázta Grandey. – Ezeknél a munkaköröknél gyakran az anyagiak befolyásolják a pozitív érzelmek megjátszását és a negatív emóciók visszaszorítását. A pénz egyfajta motivációt adhat ahhoz, hogy felülbírálja a természetes tendenciákat.
A tanulmány eredményeihez a kutatók egy országos felmérés a telefonos interjúk adatait használták fel, amelyekben 1 592 amerikai munkavállalót kérdeztek meg. Arra voltak kíváncsiak, hogy a résztvevők milyen gyakran hamisították vagy nyomták el az érzelmeiket a munkában, amit elneveztek „felszíni hatásnak", de arra is rákérdeztek, hogy az önkéntesek milyen gyakran fogyasztottak alkoholt egy fárasztó munkanap után.
A kutatók azt is mérték, hogy a résztvevők mennyire érezték magukat impulzívnak a munkahelyükön.
Megállapították, hogy az ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban álló munkavállalók jóval többet ittak a munka után, mint az álmosolyt nélkülözők.
A kutatók eredményeiket a Journal of Occupational Health Psychology tudományos folyóiratban publikálták. Javasolták, hogy az esetleges negatív következmények miatt a munkáltatók gondolják át a munkavállalók „kötelező mosolygás szabályzatát".